اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۰:۴۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۱۲۴

رصد دائمی 700 پل‌ قدیمی پایتخت

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که پایتخت ۷۰۰ پل قدیمی دارد، گفت: مقاوم سازی پل‌های پایتخت یک فعالیت مستمر است.به گزارش مهر او با اشاره به مقاوم‌سازی پل‌های پایتخت گفت: ایمنی، مقوله‌ای دائمی است که باید به آن توجه شود و امکانات و تجهیزاتی که در شهر وجود دارد، باید حتماً به صورت دائم رصد و ایمنی آنها کنترل شود چون هر لحظه می‌تواند ایمنی کاهش یابد و ضریب ریسک بالا برود.

او  افزود: یکی از کارهایی که کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در قالب کمیته ایمنی و مدیریت بحران انجام می‌دهد، موضوع رصد ناایمنی‌ها و بررسی فضاهای عمومی معابر، پل‌ها، تقاطع‌ها و تجهیزات پارک‌های شهر تهران است که ایمنی آنها دائما چک می‌شود. همچنین این کار را سازمان آتش‌نشانی نیز به عنوان یک مأموریت مستمر دنبال می‌کند.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه در اعتبارات شهرداری تهران و در معاونت فنی و عمرانی ردیف اعتباری برای مقاوم‌سازی یک‌سری از امکانات شهری، پل‌ها و یکسری ابنیه ها دیده شده است، گفت: در تهران ۷۰۰ پل قدیمی وجود دارد که تاریخ ساخت این پل‌ها متفاوت است و قدمت برخی از آنها به چندین دهه گذشته بر می‌گردد که دچار فرسودگی هستند و استهلاک آنها بالا رفته است و از همین رو نیاز به مقاوم‌سازی دارند. به عنوان مثال پل گیشا مورد بررسی قرار گرفت و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مقاوم‌سازی پل را دنبال کرد و برنامه دارد اساسا این پل را از حالت تردد سواره خارج کند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح  کرد: همچنین پل کریم‌خان یک مورد دیگر بود که کاملا مقاوم‌سازی و بازسازی شد.

مقاوم‌سازی به عنوان یک کار مستمر انجام می‌گیرد چون بی‌توجهی به این مساله مخاطرات زیادی را خواهد داشت. از این رو همواره شهرداری تهران موضوع مقاوم‌سازی را دنبال می‌کند.

شناسایی 24کانون انتشار بوی نامطبوع اطراف فرودگاه

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: حدود ۲۴ کانون انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد

به گزارش تسنیم صدرالدین علیپور در واکنش به بعضی اظهارنظرها درخصوص منشا

بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مدیر روابط عمومی استانداری جایگاه تخصصی در این زمنیه ندارد و صرفا می‌تواند منتقل‌کننده اطلاعات و مواضع مربوط به استاندار یا معاونت عمرانی و اخبار و سیاستگذاری‌های آنها باشد.

وی با بیان اینکه نظر استاندار درباره بوی نامطبوع اطراف فرودگاه چیز دیگری است، گفت: محسنی بندپی استاندار تهران، براساس جلساتی که در شهرداری و بازدیدهایی که داشتیم در جریان ریز مباحث هستند و خوشبختانه خودشان هم متخصص موضوع به حساب می‌آیند. ضمن اینکه، مستقیما درباره بوی فرودگاه در حال انجام پروژه‌ای به طور مشترک با استانداری هستیم.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به وجود کانون‌های زیاد در مسیر فرودگاه، توضیح داد: دو کانال اصلی که تمام فاضلاب‌های شهری را جمع می‌کند از آن مسیر گذر می‌کند، سیستم‌های تصفیه فاضلاب هنوز تکمیل نشده و مجتمع‌های دامپروری بزرگی در کمتر از یک کیلومتری آنجا وجود دارد. علاوه بر اینها تعداد زیادی کشتارگاه و مجتمع‌های لبنی در آن محدوده مستقر هستند و تاثیرات‌شان هم مشخص شده است.

علیپور با بیان اینکه حدود 24 کانون انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره)

وجود دارد، گفت: مجتمع آرادکوه با

11 کیلومتر بیشترین فاصله را با فرودگاه دارد و بر خلاف جریان باد غالب است. اینها مباحثی است که هم استاندار و هم معاون عمرانی‌ استاندار در جریان هستند،  البته درباره آرادکوه نیاز به تغییر فرآیند داریم و می‌توانیم بهتر از این، شرایط را فراهم کنیم که حداقل اثراتی هم که می‌تواند باشد، وجود نداشته باشد. نکته مهم این است که ما در موضوعات مربوط به آرادکوه همکاری و هماهنگی تنگانگی با استانداری داریم.

به گفته این کارشناس محیط زیست اظهارات مدیر روابط عمومی استانداری، هم غیرکارشناسی است و هم در حوزه اختیارات او تعریف نشده است.

او ادامه داد: شهرداری در تعامل تنگاتنگ با استانداری است و با همکاری اقدامات مربوط به رفع بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی (ره)

را پیش می‌بریم. البته آرادکوه صرفا در اختیار شهرداری نیست و ما از شهرهای دیگر هم پذیرش پسماند داریم تا در استان کمکی کرده باشیم؛ اما حتما نیاز به همکاری و پشتیبانی بودجه‌ای دولت برای برخی

تغییرات هستیم.

 

ارسال نظر