برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ازدواج

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۱:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۶۳۱
برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: طی ۹ ماه اول سال ۹۷ بیش از ۴ هزار کارگاه آموزشی ازدواج برای جوانان برگزار شده که ۱۳۷ هزار نفر نیز در آن شرکت کرده‌اند.

اعظم کریمی در مورد ازدواج جوانان و اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان گفت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی ازدواج متعدد در این زمینه برگزار شده و شاهد تأثیری‌گذاری خوب این کارگاه‌ها و استقبال جوانان مجرد و متأهل از دوره‌ها بوده‌ایم. طی ۹ ماه اول سال ۹۷ بیش از ۴ هزار کارگاه آموزشی ازدواج برای جوانان برگزار شده که ۱۳۷ هزار نفر نیز در آن شرکت کرده‌اند.

او افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی نیز جزو اقدامات معاونت جوانان بوده که تمرکز خود را علاوه بر مرکز استان‌ها روی شهرستان‌ها نیز قرار داده و این دوره‌ها را در شهرستان‌های کوچک نیز برگزار کرده‌ایم. تاکنون نیز ۴۲۹ کارگاه مهارت‌های ازدواج و خانواده در شهرها و شهرستان‌های کشور برگزار شده است. کریمی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج و خانواده را برنامه هرساله این معاونت خواند و بیان کرد: امسال نیز این برنامه به صورت ویژه و با رویدادهای خاص برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از همکاری با سازمان اجتماعی وزارت کشور برای بیمه مشاوره‌ها سخن گفت و تصریح کرد: بر اساس این همکاری از افراد بی‌بضاعت برای استفاده از خدمات مشاوره حمایت می‌شود و از صندوق تسهیلات امید نیز برای ارتقا مراکز مشاوره استفاده شده است.

کریمی افزود: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج نیز افزایش یافته تا شرایط استفاده از خدمات آنها برای همه جوانان تسهیل شود. در سال ۹۸ نیز از محصولات رسانه‌ای با موضوع ازدواج، کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی حمایت خواهیم کرد و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

 

ارسال نظر