بررسی جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش در صحن علنی مجلس

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۱:۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۶۲۸
بررسی جدایی معاونت جوانان از وزارت ورزش در صحن علنی مجلس

پس از چند سال کش و قوس و بحث‌های فراوان درباره جدایی جوانان از وزارت ورزش و جوانان، حالا این طرح در کمیسیون اجتماعی رای آورده و باید به صحن مجلس برود.

پس از اجرای طرح غیرکارشناسی ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت‌بدنی و ایجاد وزارت ورزش و جوانان، مسائل مرتبط با جوانان به کلی به فراموشی سپرده شد و زیر سایه ورزش و به ویژه فوتبال قرار گرفت. جلسات شورای معاونان وزارتخانه بیشتر به مسائل ورزشی و دعواهای تیم ملی فوتبال و پرسپولیس و استقلال اختصاص داشت و هنوز هم این روند ادامه دارد. حالا با تصویب جدایی این دو بخش، باید منتظر نظر نمایندگان مجلس در این زمینه ماند. ایده‌های مختلفی همچون احیای سازمان ملی جوانان، یا ایجاد معاونت جوانان ریاست‌جمهوری و... ایده‌هایی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در این رابطه گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان موافقت کرده و جزییات این طرح برای بررسی به صحن علنی مجلس

خواهد رفت.

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع جداسازی این معاونت از وزارت ورزش و تبدیل آن به سازمان ملی جوانان به امضا تعدادی از نمایندگان مجلس رسید و خوشبختانه روز گذشته در دستور کاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. تندگویان افزود: کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی این موضوع را بررسی کردند و کمیسیون اجتماعی با کلیات آن موافقت کرد. او با بیان اینکه این طرح پیش‌تر در مجلس، مطرح اما رد شده بود، به مهر گفت: اما در حال حاضر مجدداً لایحه انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش را تقدیم مجلس کرده‌ایم و در کمیسیون اجتماعی با کلیات آن موافقت شده است. جزییات این طرح نیز به مجلس تقدیم خواهد شد تا طی همین هفته طرح انتزاع این دو نهاد از یکدیگر برای بررسی به صحن علنی مجلس برود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص بودجه معاونت جوانان در صورت تفکیک آن از وزارت ورزش عنوان کرد: در صورت تفکیک، مقدار رقمی بودجه معاونت جوانان افزایشی پیدا نخواهد کرد اما در حال حاضر به معاونت‌های جوانان دستگاه‌های مختلف بودجه تعلق می‌گیرد و در واقع اعتبار این حوزه به صورت پراکنده است اما با مستقل شدن سازمان جوانان، تمامی بودجه‌های پراکنده به این نهاد تعلق خواهد گرفت و در این صورت ساماندهی و برنامه‌ریزی تمام این اعتبار بر عهده سازمان جوانان به عنوان متولی اصلی این حوزه خواهد بود.

 

ارسال نظر