نمره پایین دولت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۰۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: نمره عملکرد دولت در حوزه آسیب‌ها زیر ۱۰ است.

رسول خضری از افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور انتقاد کرد و گفت: آمارهای ارایه شده از سوی دولت مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی به هیچ‌وجه مورد تایید نیست و شاهد گسترش و افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری افزایش تعداد کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر افزود:

۱۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که 10 درصد از آنها را بانوان تشکیل می‌دهد.

او با انتقاد از کاهش سن مصرف اعتیاد، گفت: متاسفانه رتبه اول مصرف مواد مخدر در دنیا را دارا هستیم و تنها

20 درصد آمار واقعی اعتیاد ارایه می‌شود و آمارهای واقعی ارایه نمی‌شود. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم ادامه داد: تعداد زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست در حال افزایش بوده از سویی با افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی مواجه هستیم. خضری با بیان اینکه ۵۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند، به خانه ملت گفت: بیشتر کودکان کار وارداتی بوده و توسط مافیا از کشورهای همسایه مانند هندوستان و پاکستان وارد کشور می‌شوند به گونه‌ای که کودکان کار اتباع بیگانه حتی در کوره ده‌ها نیز در حال فعالیت هستند. این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار اندک است، تصریح کرد: هر چند اعتبارات در برخی حوزه‌ها مانند توانبخشی 40 درصد و حمایتی نزدیک به 60 درصد افزایش یافته اما با توجه به سیر صعودی آسیب‌های اجتماعی این اعتبارات به هیچ‌وجه جوابگو نیست.

او با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: وجود دستگاه‌های متعدد باعث شده تلاش‌ها در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفقیت‌آمیز

نباشد و توفیق چندانی در این رابطه به نیاوریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سیر صعودی معضل طلاق ادامه داد: آمار دقیقی از میزان طلاق‌ها در کشور وجود ندارد به گونه‌ای که به دلیل اینکه عمده ازدواج‌ها در استان‌های مرزی به صورت سنتی انجام می‌شود بنابراین طلاق‌ها نیز ثبت نمی‌شود بنابراین آمار دقیقی از میزان طلاق‌ها در دست نیست. خضری با یادآوری اینکه از هر 5 ازدواج ۳ مورد به طلاق ختم می‌شود، افزود: دولت آمار بیکاری را ۱۲ تا ۱۳ درصد اعلام می‌کند در حالی که ۴۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و تعداد بیکاران باسواد 3 برابر بیکاران بیسواد است و آمار بیکاری در برخی استان‌ها به بیش از ۴۲ درصد رسیده است.نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم از وجود 17 میلیون حاشیه نشین در کشور خبر داد و گفت: استان خراسان با یک میلیون نفر حاشیه نشین بالاترین رتبه حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده؛ متاسفانه ما بیشتر به دنبال درمان آسیب‌ها هستیم تا درمان و امر پیشگیری مورد غفلت قرار گرفته است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمره دولت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی زیر 10 است، گفت: انتظار می‌رود دولت برای کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سال 98 به دنبال اتخاذ تدابیر ویژه و تدوین برنامه‌های راهبردی باشد.

 

 

ارسال نظر