بهره‌برداری کامل از خطوط ۶ و ۷ مترو در نیمه اول ۹۹

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۰:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۱۰۰۹

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: سال آینده بخش عمده‌ای از خطوط ۶ و ۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و بهره‌برداری نهایی از این دو خط با ۵۹ کیلومتر طول در ۶ ماهه اول ۹۹ انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی امام در حاشیه بیستمین سالگرد فعالیت شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: اواخر سال ۹۷ هشتادمین سالگرد بهره‌برداری از شبکه راه آهن کشور و بیستمین سالگرد راه‌اندازی متروی تهران است، اما با مقایسه این دو حوزه مشخص می‌شود که راه آهن در طول این 80 سال آن طور که باید توسعه نیافته و سهم لازم را در حمل بار و مسافر پیدا نکرده است.خوشبختانه شرکت بهره‌برداری متروی تهران به عنوان پایتخت کشور جایگاه مناسبی دارد، بطوری که این شرکت در سال ۲۵ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند، اما این عدد معادل فعالیت ۱۰ روزه شرکت متروی تهران است.

امام ابراز امیدواری کرد با تلاش برای تکمیل خطوط و بهره‌برداری از تمام ایستگاه‌های مترو در افق ۱۴۰۲، ۱۰ خط مترو و ۲ خط اکسپرس تقدیم مردم شده و مترو بتواند سهم ۳۰ درصدی خود را از جابه‌جایی مسافر ایفا کند. مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از بهره‌برداری ۳ ایستگاه از بخش شمالی خط ۷ در هفته پایانی سال خبر داد و گفت: این قسمت از خط ۷ با ۳ ایستگاه شامل ایستگاه‌های هلال احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.امام در مورد افتتاح خط ۶ نیز گفت: ۳ ایستگاه از محدوده جنوبی خط ۶ با ۳ ایستگاه حدفاصل دولت آباد تا میدان شهدا آماده بهره‌برداری است که با توجه به لزوم انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور رییس‌جمهور، به فروردین موکول شده است. وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال پرباری برای متروی تهران خواهد بود، عنوان کرد: سال آینده بخش عمده‌ای از خطوط ۶ و ۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و بهره‌برداری نهایی از این دو خط با ۵۹ کیلومتر طول در ۶ ماهه اول ۹۹ انجام خواهد شد. او درباره فاینانس خط ۶ تصریح کرد: شورای اقتصادی با همکاری دولت فاینانس خط ۶ را تصویب کرده که با مساعدت‌های لازم در سال ۹۸ عملیاتی می‌شود. امام در مورد فروش اوراق مشارکت نیز توضیح داد: براساس بودجه کشور که هر سال تکرار می‌شود، فروش ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مصوب شد که اقدامات اولیه آن انجام شده و اوایل سال ۹۸ منتشر می‌شود. در همین رابطه از مسوولان درخواست داریم، این میزان را افزایش دهند.

 

ارسال نظر