اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۹۳۳

پرداخت مطالبات حق‌التدریسی‌ها تا پایان سال

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه من نسبت به چالش‌های ایجاد شده برای معلمان مدارس حمایتی بی‌تفاوت نیستم، گفت که مطالبات یک ساله معلمان حق التدریس تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

محمد بطحایی در جمع خبرنگاران در یزد با بیان اینکه پرداخت مطالبات فرهنگیان از جمله اقدامات در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: مراحل اداری پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام و حدود دو هفته پیش اعتبار تخصیص یافته شده به خزانه کشور واریز شده است.او افزود: امیدواریم تا آخر سال بخشی از مطالبات فرهنگیان از محل اعتبارات تخصیص یافته شده پرداخت شود. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پردخت مطالبات فرهنگیان تخصیص داده شده است، گفت: مطالبات یک ساله معلمان حق التدریس تا پایان امسال پرداخت می‌شود.بطحایی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان اداری استخدامی کاملا با وزارت آموزش و پرورش و نیازها همسو است، تصریح کرد: تمام اعداد و رقم‌های اعلام شده در رابطه با تعداد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از سوی سازمان استخدامی کشور تأیید شده است. این مسوول در پایان سخنان خود خطاب به اعتراض برخی معلمان خاطرنشان کرد: من نسبت به چالش‌های ایجاد شده برای برخی از فرهنگیان مدارس حمایتی احساس مسوولیت کرده و بی‌تفاوت نیستم.

مالچ‌پاشی در 4 استان کشور طی سال آینده

رییس سازمان جنگل‌‎ها با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی به آبخیزداری گفت: امسال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مالچ‌پاشی استفاده کردیم. سال گذشته در سطح ۲۰ هزار هکتار عملیات مالچ پاشی اجرا شد و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده این عملیات در سطح ۱۰ تا ۱۵ هکتار در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و ایلام انجام شود. خلیل آقایی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری در زمینه عملیات تثبیت شن‌های روان به سطح مناسبی برسیم.

به گفته او عرصه‌های طبیعی به مردم تعلق دارد و مردم علاوه بر اینکه از عرصه‌ها استفاده می‌کنند به حفاظت از آن نیز می‌پردازند. نیروهای سازمان جنگل‌ها نیز در کنار مردم در این عرصه‌ها حضور می‌یابند. ما نیز تلاش می‌کنیم اعتبار و خدمات مورد نیاز برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی را تامین کنیم. آقایی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی امسال گفت: انفال سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌هاست و باید آن را حفظ کرد و از آن بهره‌برداری مناسب کرد. امسال نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح کشور و استان‌ها نهال رایگان بین مردم توزیع خواهد شد. رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: در سال جاری در ۶۸۴ منطقه کارهای اجرایی آبخیزداری از محل ۲۰۰ میلیون دلار اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی اجرا شده است که امیدواریم در طول هفته منابع طبیعی این پروژه‌ها افتتاح شود. با توجه به باران خوبی که در سال جاری داشتیم، اثرات مثبت اجرای این پروژه‌ها در پایین دست به‌صورت بهبود آبدهی قنوات، چاه‌ها و چشمه‌ها توسط مردم مشاهده شد. همین رویه با شدت بیشتری در سال ۹۸ ادامه می‌یابد.

برنامه پلیس برای جلوگیری از سرقت در شب عید

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها مربوط به محتویات داخل خودرو است، از برنامه ویژه این پلیس در خصوص کنترل و جلوگیری از وقوع سرقت در شب عید خبر داد.

علیرضا لطفی درباره وقوع سرقت در تهران گفت: با توجه به آمارهایی که در اختیار داریم، در مهرماه با افزایش وقوع سرقت در تهران مواجه بودیم.او ادامه داد: از پایان مهرماه خوشبختانه شاهد روند کاهشی در خصوص وقوع سرقت هستیم. این کاهش به صورت میانگین در برخی ماه‌ها ۵ درصد و در برخی‌ماه‌ها ۲ درصد بوده است. همچنین کاهش وقوع سرقت در ماه‌های دی و بهمن نیز ادامه داشته است. رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات این پلیس در خصوص کنترل سرقت و جلوگیری از افزایش وقوع آن در شب عید اظهار کرد: برنامه ویژه‌ای در خصوص خرید شب عید داریم تا بتوانیم روند افزایش وقوع سرقت را کنترل کنیم. لطفی به ایلنا گفت: وضعیت ما در خصوص کشف وقوع سرقت نسبت به سال گذشته بهتر است و با افزایش کشف سرقت‌ها روبرو بودیم و بیش از ۱۱ درصد کشفیات سرقت داشتیم. تلاشمان را نیز می‌کنیم که بتوانیم وقوع سرقت را  بیش از گذشته مهار کنیم.

او ادامه داد: باید بدانیم که برای کاهش وقوع سرقت اقدامات پلیس به تنهایی تاثیری ندارد و همه بخش‌های مختلف باید پای کار آمده و همه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اخیرا نیز با دادستان تهران و سرپرست دادسرا اقدامات خوبی در خصوص کنترل سرقت در تهران انجام داده‌ایم. رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این اقدامات گفت: با همکاری قوه قضاییه مجتمع جدیدی در خصوص مقابله با سرقت در شرق تهران افتتاح شده و در حقیقت دادسرای مستقلی برای سرقت ایجاد شده است. بی‌شک این نوع اقدامات در کاهش وقوع سرقت نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. سردار لطفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: سرقت محتویات خودرو نیز بالاترین آمار را در وقوع سرقت‌ها دارد و بیش از ۴۰ درصد از وقوع سرقت‌ها به سرقت لوازم داخل خودرو اختصاص می‌یابد و ما امیدواریم با جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر این میزان نیز کاهش پیدا کند.

 

ارسال نظر