اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۷۲

پذیرش ۶۰۰ معتاد در کهریزک

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از افتتاح مرکز نگهداری، درمان و ساماندهی معتادان «شهید زیادیان» در منطقه شهر ری تهران خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت ۴۰۰ نفر آغاز به کار کرده است. فرزانه جوادی با بیان اینکه مرکز مهر سروش (کهریزک) از نهم بهمن ماه امسال شروع به فعالیت کرده است، گفت: غربالگری معتادان نیز در خود این مرکز انجام می‌شود و در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار در این مرکز پذیرش شده‌اند. او با بیان اینکه فرآیند درمان این معتادان بر اساس پروتکل‌های سازمان بهزیستی بین یک تا ۳ ماه است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تیم درمان مستقر در مرکز شامل پزشکان و مسوولان فنی مرکز، روان شناسان و… نظر تخصصی درباره لزوم تمدید این زمان می‌دهند و پس از این مرحله نیز با حکم قاضی این مدت زمان قابل تمدید است. معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران در ادامه از افتتاح مرکز نگهداری، درمان و ساماندهی معتادان «شهید زیادیان» با همکاری قرارگاه جوادالائمه سپاه محمد رسول‌الله (ص) خبر داد و به ایسنا گفت: این مرکز در محدوده شهر ری با ظرفیت اسمی ۴۰۰ نفر افتتاح شده است اما در حال حاضر ۱۰۰ نفر را پذیرش کرده است. غربالگری این معتادان در مرکز شهید باهنر سازمان بهزیستی انجام شده است.

تولید کارت ملی هوشمند ایرانی در چه مرحله‌ای است

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از تراشه‌گذاری کارت‌های ملی هوشمند تولید داخل خبر داد. سیف‌الله ابوترابی آخرین وضعیت صدور کارت ملی تولید داخل را تشریح کرد و گفت: اولین محموله کارت تولید داخل برای تراشه‌گذاری در اختیار شرکت متولی این بخش گذاشته شده است و امیدواریم به‌زودی دست ثبت احوال برسد تا در خط تولید از آنها استفاده کنیم. چندی پیش سخنگوی سازمان ثبت احوال گفته بود که متولی آماده‌سازی بدنه کارت ملی ساخت داخل چاپخانه دولتی است که پیش تولید را انجام داده و یک شرکت داخلی نیز مسوول تایید نهایی این بدنه از نظر فنی، ایمنی و مقاومت است و این بدنه بعد از تایید نهایی به تولید انبوه می‌رسد. او همچنین بیان کرده بود که تاکید سازمان ثبت‌احوال و متولیان چاپ بدنه کارت نیز بر این موضوع است که تفاوتی میان کارت‌های وارداتی که حدود ۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط در کشور از آن بهره‌مند شدند و کارت‌های تولید داخل از نظر کیفیت، شکل ظاهری و مقاومت وجود نداشته باشد و بر همین اساس تلاش شد تا مشکلات و ایرادات کارت رفع شود.

برخورد پلیس با احتکار گوشت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد پلیس با احتکار گوشت در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره اینکه آیا در تهران مواردی از قاچاق دام وجود داشته یا خیر؟ اظهارکرد: مورد قاچاق دام در تهران نداشتیم و چنین مساله‌ای نیز به پلیس گزارش نشده است، آنچه که ما بررسی کردیم و جلساتی هم با مسوولان دولتی و قضایی داشتیم نشان می‌دهد که عمدتاً مسائل مربوط به گوشت ناشی از ضعف مدیریت بوده است. او در مورد احتکار میوه، گوشت و… برای فروش در شب عید نیز گفت: تاکنون مواردی از احتکار میوه و… نداشتیم، اما در مورد گوشت باید بگویم که پرونده‌هایی وجود داشته که ما با آن برخورد کرده‌ایم و قطعاً در صورت مشاهده هرنوع احتکار اعم از احتکار گوشت با آن برخورد خواهیم کرد. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اقدامات انجام شده از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌های مسوول وضعیت در مورد گوشت در حال عادی شدن است.

برخی بیمارستان‌ها دفترچه‌های درمانی را   نمی‌پذیرند

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بسیاری از بیمارستانها دفترچه‌های درمانی را پذیرش نمی‌کنند، گفت: برخی بیماران سرطانی توان مالی برا ی حضور در مطب را ندارند. یحیی کمالی پور درباره وضعیت پذیرش بیماران با دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها، به خانه ملت گفت: عدم پذیرش بیماران با دفترچه بیمه در برخی از بیمارستانها تبدیل به یک معضل اساسی در حوزه بهداشت ودرمان شده است بنابراین نباید طمع تلخ عدم پذیرش بیمه‌ها را بیماران بچشند.  او با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌ها با نرخ آزاد برای بسیاری از بیماران بسیار دشوار است تصریح کرد: دولت باید برای بیماران سرطانی وصعب‌العلاج یارانه ویژه قائل شود تا بتوان خدمات رسانی به بیماران در حوزه سلامت را وسعت بخشید. او بابیان اینکه برخی از بیماران سرطانی حتی هزینه رفت وآمد به مطب‌های پزشک را ندارند، تصریح کرد: تهیه داروهای ضد سرطان با نرخ آزاد برای بسیاری از افراد میسر نیست.

 

 

ارسال نظر