اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۸۹۷

فضای نامطلوب آموزشی در روستاها

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای آموزشی در روستاها مطلوب نیست و این آزاردهنده است.عبدالرسول عمادی اظهار کرد: هنوز در برخی مناطق به دلیل اینکه دانش‌آموز کم است، فضای آموزشی مطلوبی نداریم و این آزاردهنده است. وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین باید از مدارس کوچک به مدارس بزرگ و متوسط چرخش کنیم. این مسوول اضافه کرد: در مدارس روستایی منظور از مدارس بزرگ و متوسط، مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی است یعنی با مرکزیت یک روستا دانش‌آموزان روستاهای اطراف در آنجا مستقر و به تحصیل ادامه دهند.سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به صرفه نیست که با وجود دو تا پنج دانش‌آموز در هر روستایی مدرسه‌ای احداث شود و بهتر است به شبانه‌روزی‌ها منتقل یا از مدارس روستای مرکزی استفاده کنند.

واریز عیدی مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی تا ۱۰ اسفند

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از واریز «عیدی» مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا ۱۰ اسفند ماه خبر داد. محمد حسن زدا در جمع بازنشستگان شهر تهران ضمن اعلام این خبر گفت: رقم عیدی همان میزان مصوب اعلام شده توسط دولت است، بنابراین رقم واریزی به حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان یک میلیون تومان خواهد بود. او در پاسخ به اینکه آیا عیدی نیز همچون حقوق ماهیانه بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود؟ گفت: جزییات واریز و چگونگی آن متعاقباً اعلام می‌شود. زدا اظهار کرد: طرحی برای ایجاد امکان خرید اعتباری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی داریم که با عملیاتی شدن آن بازنشستگان می‌توانند تا سقف حقوق یک سال خود از فروشگاه‌های خاصی لوازم خانگی تهیه کنند. او درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: حقوق فعلی بازنشستگان پاسخگوی نیازهای آنان نیست و امیدواریم در بودجه سال آینده کشور که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اعتبار مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی لحاظ شود.سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزایش امید به زندگی و کاهش متوسط سن بازنشستگی را از دلایل عمده افزایش هزینه‌های این سازمان برشمرد و گفت: طرح اصلاحات پارامتریک که در مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است می‌تواند به کاهش مشکلات این سازمان کمک کند و بررسی این طرح به سال آینده موکول شده است.

واردات دارو باید براساس نیاز جامعه باشد

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر تولیدکنندگان داخلی دارو توان تامین نیاز کشور را نداشته باشند، باید بر اساس نیاز موجود مجوز واردات دارو داده شود. نباید به نیاز کشور بی‌تفاوت باشیم و با دارو‌های بی‌کیفیت داخلی و قاچاق سلامت مردم را به خطر بیندازیم.محمد حسین قربانی درباره افزایش ناگهانی قیمت دارو‌ی بی‌حسی دندان پزشکی به خانه ملت گفت: تحریم‌هایی که در سطح بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال شده در حوزه‌های دارویی و سلامت تاثیرگذار بوده است، بر اساس همه پروتکل‌های بین‌المللی غذا و دارو حتی در زمان جنگ نیز از تحریم‌ها مستثنی هستند. اما متاسفانه تحریم‌های ناشی از پالمو، CFT و سوئیفت انتقال ارز را دچار مشکل کرده و واردات مواد اولیه و برخی از دارو‌ها از جلمه داروی بی‌حسی دندانپزشکی را مختل کرده است. نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در گذشته برخی از دارو‌های بی‌حسی از طریق قاچاق وارد کشور ‌می‌شد و برخی از نیازهای کشور را تامین می‌کرد، اما در حال حاضر با توجه مشکلات و نوسانات اقتصادی حتی قاچاق دارو نیز مقرون به صرفه نیست، از طرفی تولید داخلی تمام نیاز‌های کشور را تامین نمی‌کند. قربانی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو باید سیاست‌گذاری و استراتژی خوبی در حوزه تامین و توزیع دارو داشته باشد اظهار کرد: اگر تولید‌کنندگان داخلی دارو توان و ظرفیت تامین نیاز کشور را نداشته باشند باید بر اساس نیاز موجود مجوز واردات دارو داده شود. نباید به نیاز کشور بی‌تفاوت باشیم و با دارو‌های بی‌کیفیت داخلی و قاچاق سلامت مردم را به خطر بیندازیم. او با اشاره به وعده وزارت بهداشت در خصوص رفع مشکلات کمبود دارو یادآور شد: مشکلات کمبود دارو بالاخص دارو‌ی بی‌حسی دندانپزشکی تا پایان سال جاری با تولیدات داخلی و واردات بر طرف خواهد شد. قربانی با اشاره به سهمیه‌ای شدن دارو‌های بی‌حسی دندان پزشکی گفت: سهمیه‌ای شدن کارپول‌های دندانپزشکی نوعی رانت در توزیع ایجاد می‌کند که مشکلات حوزه دارو را افزایش می‌دهد. این موضوع نشان‌می‌دهد که محصولات داخلی توان تولید به حد نیاز کشور را ندارند. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، با اشاره به قاچاق معکوس کارپول تولید داخل تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی تامین و توزیع دارو‌های بی‌حسی دندانپزشکی باید نظارت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد چرا که کارپول‌های تولید داخلی به دلیل قیمت ارزان‌تر به خارج کشور قاچاق می‌شوند. نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردات محصولات کشور باید بر اساس نیاز کشور باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد با استفاده از عناوین مختلفی چون اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید داخلی مانع واردات دارو بر اساس نیاز کشور می‌شوند، متاسفانه برخی از تصمیم‌ها بر اساس نیاز جامعه و مردم نیست.

 

ارسال نظر