اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۱۴

بی‌اعتمادی خانواده‌ها به آموزش و پرورش برای تعلیم فرزندانشان

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی خانواده‌ها اعتماد لازم به آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت فرزاندانشان را ندارند.

محمد بطحایی درباره هشدار دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر وجود والدینی که تحصیل فرزندانشان در خانه را به مدرسه ترجیح می‌دهند، گفت: گستردگی این مساله بسیار کم است، اما یک بخش آن به این برمی‌گردد که بعضی از خانواده‌ها اعتماد لازم را به آموزش و پرورش جهت تعلیم و تربیت به فرزندان‌شان را ندارند، از این رو ما باید برای حل این مساله و ایجاد اعتماد در میان خانواده‌ها تلاش کنیم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خانواده‌ها در این زمینه مقصر نیستند، گفت: ما باید اشکالات‌مان را برطرف کنیم تا خانواده‌هایی که به این تشخیص رسیده‌اند، تشخیص‌شان را برطرف کنند.

بطحایی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها سطح کیفی و آموزشی مدارس را مطلوب نمی‌دانند، گفت: بنا به دلایل مختلف برخی از خانواده‌ها فکر می‌کنند که محیط و کیفیت مدرسه برای تعلیم و تربیت فرزندان‌شان مطلوب نیست، اما ما امیدواریم بتوانیم با ارتقای کیفیت این مشکل را برطرف کنیم. وزیر آموزش و پرورش در پایان به نقش اطلاع‌رسانی و روشنگری در این زمینه تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و روشنگری افکار عمومی در این زمینه می‌تواند خیلی موثر واقع شود.

رسیدگی به ۲۰ پرونده  کلان اقتصادی در پایتخت

رییس پلیس پایتخت از برخورد با ۲۰ پرونده مهم و کلان اقتصادی در سال جاری خبر داد. سردار حسین رحیمی در نشست تخصصی پیگیری جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: نیروی انتظامی در بخش‌های مختلفی حضور فعال و پررنگ دارد و از نقطه صفر مرزی و قلب شهر و حتی فضای مجازی با جرایم و متخلفان برخورد و آسایش و امنیت شهروندان را تأمین می‌کند. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه رشد جرایم در فضای مجازی در سال‌های اخیر منجر به تشکیل پلیس فتا شد، گفت: خوشبختانه با وجود آنکه پلیس فتا در مقایسه با دیگر یگان‌های پلیس قدمت کمتری دارد اما توانسته است به موفقیت‌های بزرگی برسد و قدرت کشف این پلیس بسیار بالاست. او با بیان اینکه امروز مدعی هستیم که اشراف بی‌نظیری بر فضای مجازی داریم، اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین جرایم در فضای مجازی جرایم مرتبط با انگیزه‌های مالی و اقتصادی است. بطوری که بالغ بر ۴۰ درصد جرایم در پایتخت در فضای مجازی مربوط به برداشت‌های غیرقانونی از حساب و حدود ۲۰ درصد از جرایم نیز مربوط به کلاهبرداری است. رحیمی با اشاره به قدرت کشف پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: امروزه بالغ بر ۷۰ درصد جرایم فضای مجازی که در تهران بزرگ رخ می‌دهد کشف می‌شود که این رقم بسیار بالایی است. رییس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس در دیگر حوزه‌ها اظهار کرد: در حوزه‌های دیگر نیز پلیس فتا همراه ما بوده است. به عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ پرونده مهم و کلان اقتصادی توسط ماموران پلیس پایتخت کشف شد که در کشف این پرونده‌ها پلیس فتا نیز نقش پررنگی داشت و ما توانستیم صدها نفر از مخلان امنیت اقتصادی را با همراهی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف شناسایی و دستگیر کنیم.

اختصاص یارانه سفر برای بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تخفیف ۵۰ درصدی مراکز اقامتی تحت پوشش برای سفرهای بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: یارانه سفر به این افراد اختصاص پیدا می‌کند. جمشید تقی‌زاده در مورد سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان گفت: هرساله برای استفاده بازنشستگان از سفرهای زیارتی و سیاحتی تسهیلات و تخفیف‌هایی در نظر گرفته می‌شود بطوری‌که در سال جاری نیز بر اساس تفاهمنامه‌های منعقدشده با هتل‌ها و مراکز اقامتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۲۵۰ هزار بازنشسته از این تسهیلات برخوردار می‌شوند. او با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند، به مهر گفت: در یک سال و نیم آینده بر اساس سیاست‌های مشخص‌شده ۵۵۰ هزار نفر به جمعیت بازنشستگان ما اضافه خواهد شد و اینگونه افراد تحت پوشش صندوق کشوری به ۱۰ میلیون نفر یعنی حدود یک‌هشتم جمعیت کشور می‌رسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی ۵ سال گذشته، ۵۰۰ هزار نفر از تسهیلات تورها و سفرهای صندوق بازنشستگی برخوردار شدند و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز یارانه سفر به این افراد اختصاص پیدا کرد این در حالی است که فقط در سال ۹۷، ۲۵۰ هزار بازنشسته از تسهیلات سفر بهره‌مند شدند. تقی‌زاده افزود: به دستور وزیر رفاه و در راستای حمایت از بازنشستگان، طی ماه گذشته ۵۰ هزار نفر به سهمیه سفرهای بازنشستگان اضافه شد و این موضوع نشان‌دهنده نگاه ویژه به کرامت بازنشستگان است. وی به تخفیف برای سفرهای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: هر بازنشسته که به همراه خانواده از مجموعه‌های اقامتی صندوق بازنشستگی استفاده کند از تخفیف ۵۰ درصدی اسکان و ۲۰ درصدی خوردوخوراک بهره‌مند می‌شود.

 

 

ارسال نظر