ضربه به کم‌درآمدها با ناکارآمد شدن دفترچه بیمه

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۱۲

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها عاملی برای سربازدن برخی از بیمارستان‌ها از پذیرش دفترچه سلامت و تامین اجتماعی است، گفت: خروج بیمه تامین اجتماعی از پذیرش در مراکز درمانی به ضرر دهک‌های پایین جامعه است. علاء‌الدین خادم درباره کارایی دفترچه بیمه سلامت و تامین اجتماعی در حوزه بهداشت ودرمان، گفت: شکی نیست که دفترچه بیمه تامین اجتماعی و سلامت نقش چشمگیری در افزایش سرانه سلامت بیماران ایفا می‌کنند اما متاسفانه باعدم پرداخت به موقع مطالبات بیمارستانها توسط بیمه‌ها، برخی از مراکز درمانی تمایل به پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی ندارند.

 نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پاسداری از سلامت مردم به ویژه دهک‌پایین جامعه الزامی است که بیمه‌ها و بیمارستان‌ها به ویژه در مراکز دولتی همکاری همه‌جانبه برای پذیرش بیمه‌های تامین اجتماعی بیماران را مدنظر قرار بدهند تا خدمات رسانی در حوزه سلامت و بهداشت وسعت یابد. خادم به خانه ملت گفت: سلامت مردم هر از مساله‌ای در کشور با اهمیت‌تر است و این در حالی است که بیمه تامین اجتماعی نباید به هیچ‌وجه از مدار سلامت و بهداشت کشور حذف شود. نماینده مردم مجلس دهم با بیان اینکه ماندگاری دفترچه در حوزه سلامت یک ضرورت است، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه معضل اساسی در حوزه بهداشت ودرمان تلقی می‌شود.

 عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها عاملی برای سربازدن برخی از بیمارستان‌ها از پذیرش دفترچه سلامت و تامین اجتماعی است یادآورشد: خروج بیمه تامین اجتماعی از پذیرش در مراکز درمانی به ضرر دهک‌های پایین جامعه است.

 

 

ارسال نظر