اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۰:۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۶۴۷

فرمانده ناجا: امنیت مطلوبی بر مرزها حاکم است

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: امنیت مطلوبی بر مرزها حاکم است. سردار حسین اشتری عصر در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی گزارشی از عملکرد خدمات ناجا ارایه و به بازدید از مرزهای شمال شرق کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان، امنیت مطلوبی بر مرزها حاکم است و نیروها از روحیه بالای ولایی و انقلابی برخوردار هستند.

او در ادامه به کمبود زائر سراها با توجه به نسبت کارکنان اشاره و برافزایش تعداد زائر سراها در مشهد مقدس تاکید کرد.

اشتری اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، به برکت خون شهدا، هوشیاری و بصیرت مردم، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و عنایت‌الهی، فعالیت‌های پلیس با موفقیت و رو به رشد است.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین «ادیانی»، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته در ناجا، راه‌اندازی کمیسیون صیانت است. وی افزود: کارکنان نیروی انتظامی عشق و ارادات خاصی به ولایت دارند و با تمام وجود در تلاش هستند ازعهده وظیفه و تعهدی که به ایشان دارند، برآیند. او ضمن قدردانی از مجاهدت‌های پلیس به‌ویژه مرزبانان غیور به پاس فداکاری و تلاش آنها در پاسداری و حراست از مرزها، گفت: حوادث تروریستی اخیر، در نقاط مرزی نشانه ضعف و زبونی دشمن خبیث است و اینکه آنها توانایی خدشه وارد کردن به امنیت کشور را ندارند و برهمین اساس دست به چنین اقدامات خبیثانه‌ای می‌زنند.

سید ابراهیم رییسی در این دیدار تاکید کرد: یقین دارم، توطئه افکنی و تهدیدات دشمن ماندگاری ندارد. وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: شیرینی و شکوه و عظمت ۲۲ بهمن به کام مردم نشست و این موضوع دشمن را عصبانی کرد. تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی در نیروی انتظامی مثال زدنی است و این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است. او در پایان گفت: ان‌شاء‌الله خداوند، توفیق روزافزون عطا کند و توان شما مجاهدان فی سبیل‌الله را روز به روز افزایش دهد.

تشکیل پرونده قضایی برای ۷ واحد در عسلویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه برای ۷ واحد صنعتی در عسلویه در دادگاه پرونده تشکیل شده است، گفت: در پایش‌ها متوجه شدیم، عامل آلودگی هوا در این منطقه ترکیبات سولفور است.

فرهاد قلی‌نژاد گفت: عمده صنایع در استان بوشهر در منطقه عسلویه و کنگان است و در آنجا دو نوع صنعت به غیر از صنایع جانبی مستقر شده‌اند. در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی‌ها و همچنین پالایشگاه‌های گازی در منطقه ویژه پارس جنوبی و تعداد زیادی واحد پتروشیمی از گذشته در این منطقه مستقر شده‌اند. متاسفانه استقرار صنایع در گذشته به دلیل مسائل ملی که مطرح بوده، بدون ملاحظات زیست‌محیطی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ملاحظات زیست‌محیطی در خیلی از پروژه‌هایی که در گذشته انجام شده رعایت نشده است، اظهار کرد: عدم رعایت ملاحظات زیستی باعث شده بسیاری از این واحدها که در گذشته در این جا بودند، مجهز به دستگاه‌های مورد نیاز برای کاهش آلایندگی نباشند. همچنین از سوی دیگر تمرکز بالای صنایع در این مناطق کیفیت هوای عسلویه را تغییر داده است. مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در عسلویه در همه روزهای سال آلودگی وجود دارد، اما خیلی شدید نیست، به ایلنا گفت: در روزهایی از سال به دلایل مختلفی از جمله خارج شدن تجهیزات کنترلی از مدار یا خاموش شدن تصفیه‌خانه فاضلاب یا بدسوزی فلرینگ وضعیت هوای عسلویه بحرانی می‌شود.

قلی‌نژاد گفت: مهم‌ترین آلودگی در عسلویه آلودگی هوا است و بیشتر نارضایتی مردم نیز به دلیل آلودگی هوا در این منطقه است و این آلودگی هوا ناشی از سوختن گازهای سولفور در منطقه است، که بوی زننده‌‌ای نیز ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: در حال حاضر پالایشگاه‌ها فاضلاب را با تاسیساتی که ایجاده کرده‌اند، رقیق کرده و پساب با آلودگی کمتری وارد دریا می‌شود. اگر تصفیه‌خانه مرکزی به بهره‌برداری برسد هم بوی نامطبوع منطقه کنترل می‌شود و هم می‌توانیم پساب استاندارد را به دریا بریزیم.

قلی نژاد درباره پسماندهای صنعتی، ویژه و خطرناک نیز گفت: سال جاری اولین سالی است که بازیافت پسماند در عسلویه مجوز گرفته و قرار است در ماه‌های آینده برنامه امحاء و بازیافت پسماند در عسلویه نیز از سوی منطقه ویژه شروع شود، اما در حال حاضر پسماند از استان بوشهر خارج می‌شود و با بهره‌برداری از سایت امحای پسماندهای صنعتی درعسلویه تمام پسماندهای صنعتی که تولید می‌شوند تحت مدیریت ویژه قرار خواهند گرفت و تلاش می‌کنیم با این کار از آلودگی خاک و بوی نامطبوعی که از همین پسماندها به ویژه گوگرد در منطقه منتشر می‌شود، جلوگیری شود.

او ادامه داد: اگر هر اقدامی در زمان مناسب خود انجام شود قطعاً با کاهش آلودگی در منطقه روبرو خواهیم شد، اما چنانچه واحدی شرایط استاندارد را رعایت نکند به دادگستری استان معرفی خواهد شد. حدود ۱ الی ۲ ماه پیش نیز ۷ پرونده حقوقی را در دادگستری بوشهر علیه صنایع عسلویه مفتوح کردیم این واحدهای صنعتی اقدامات زیست محیطی یا پایش‌های مدنظر را رعایت نکرده و ما مجبور شدیم از نظر حقوقی این مشکلات را مطرح کنیم.

 

ارسال نظر