زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۲۶
زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره مشکلات و حواشی آزمون مدارس سمپاد پایه هفتم در سال جاری و برنامه سنجش سال آتی گفت: آزمون ورودی پایه هفتم تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود و در حوزه هوش و استعداد است و از جنس پیشرفت تحصیلی نخواهد بود لذا خانواده‌ها نیازی به کلاس ویژه و تقویتی ندارند و هوش است که مورد سنجش قرار می‌گیرد. ثبت نام ابتدای سال ۹۸ انجام می‌شود.

به گفته فاطمه مهاجرانی آزمون ورودی پایه دهم هم اردیبهشت ماه ۹۸ بوده و از جنس پیشرفت تحصیلی است و لایه‌های عمقی‌تری از تفکر را هدف می‌گیرد. او درباره تکمیل ظرفیت پایه هشتم نیز گفت: موظف‌ایم فقط در ورودی پایه‌ها آزمون بگیریم و برای جذب نیاز به مجوز از مراجع داریم و مکاتبات انجام شده است. مهاجرانی درباره شهریه مدارس سمپاد گفت: شهریه مدارس سمپاد نیمی از شهریه مصوب غیرانتفاعی در هر منطقه است. علت فوق برنامه‌ها و کارهای ویژه است و به دور از عدالت آموزشی نخواهد بود. دانش‌آموزی را نداریم که به علت عدم پرداخت شهریه به مدارس ما راه نیابد و والدین و افراد خیر بسیاری داریم.

  تبعات آزمون‌های سمپاد

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره بودجه نیز گفت: ردیف بودجه مستقل نداریم و تا اساسنامه ابلاغ نشود به سازمان تبدیل نمی‌شویم. اما فعلاً رقم مصوب ما رقم قانع‌کننده‌ای است و کفاف فعالیت‌های ما را خواهد داد.

او درباره تغییر شیوه پذیرش دانش‌آموزان در مدارس سمپاد تا 3 سال آینده گفت: آنچه برای ما مطلوب است این است که روزی بتوانیم افراد را به آزمون‌ها دعوت کنیم. آزمون‌ها هرطور باشند تبعاتی دارد. به جهت اینکه نمی‌توانیم این مدارس را در نظام نخبگانی حذف کنیم وجود این مدارس الزام است. اما آیا ابزارهای سنجش ابزارهای خوبی هستند؟ رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: مطلوب این است که ظرف 3 سال دیگر به کمک طرح شهاب با ترکیب این دو روش و استفاده از نیمرخ استعدادی دانش‌آموزان در حوزه دانشی و خلاقیت، دانش‌آموزان برتر را شناسایی کرده و به آزمون ورودی هدایت کنیم.

او درباره سمپاد مهارتی نیز گفت: امسال سمپاد مهارتی در دفترچه آزمون ورودی پایه دهم اضافه می‌شود. ۹ استان اعلام علاقه‌مندی کردند و مشغول بررسی آنها هستیم. مهاجرانی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مدارس سمپاد منطبق با سند تحول در حال بازطراحی است، گفت: سند تحول ما را به نقشه علمی کشور نیز پیوند می‌زند و گسترش المپیادها در همین راستا دنبال می‌شود.

 

ارسال نظر