اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۱۵

ورود ۲۳هزار معلم جدید به مدارس در سال آینده

رییس دانشگاه فرهنگیان درباره تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که سال آینده وارد مدارس خواهند شد اظهار کرد: سال آینده ۸ تا ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری و حدود ۱۳ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در مجموع ۲۳هزار نفر وارد مدارس خواهند شد. حسین خنیفر با اشاره به کمبود حداقل ۸۷ هزار معلم گفت: چرا از روش‌های دیگر برای جذب نیرو استفاده نشد؟ کلاس بدون دبیر در پی تربیت معلم بی‌تدبیر رخ داد و اکنون به مطالبه تبدیل شده است. امسال ۱۷۰۰۰ دانشجو معلم جدید گرفتیم. خنیفر با بیان اینکه تجارب جهانی نشان می‌دهد تربیت معلم شایسته از طریق فعلی و کنکور سراسری بهتر قابل تعقیب است گفت: هرچند منکر راه‌های بی‌بدیل نیستیم و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. او درباره استخدام رسمی آزمایشی دانشجویان ورودی سال ۹۷ و مشکلاتی که اخیراً پیرامون آن رخ داد گفت: مادامی که قانون متعهدین خدمت جاری است تنها راه استخدام، آزمایشی رسمی است. وزیر هم قول حل مشکل دانشجومعلمان جدید و صدور احکام رسمی آزمایشی به جای پیمانی را داده است. وی افزود: درباره بودجه سال آتی هم اتفاقات خوبی رخ داده است و ما تخصیص سه ماه آخر را گرفته‌ایم. البته جای خالی و خلأ وجود داشت و اگر بودجه رشد کرده برای پرکردن این خلأها بوده است. مشکل مطالبات حق التدریس اساتید نیز طبق وعده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در حال حل شدن و تأمین است. همچنین مشکل مطالبات بازنشستگان حل شد. رییس دانشگاه فرهنگیان درباره پیش بینی و نیاز جذب دانشجو معلم در سال آینده گفت: برای سال آینده پیش بینی اخذ مجوز ۱۵ هزار دانشجومعلم از طریق کنکور سراسری و ۱۵ هزار دانشجو از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را داریم، البته خبرهایی می‌رسد که می‌خواهند ۳۰هزار مجوز از طریق کنکور و ۲۵ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه بدهند. ما برای هردو آمادگی داریم.

کشف ۶ میلیون موادمحترقه در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد اقدامات پلیس برای چهارشنبه سوری نیز گفت: اقدامات ما در این خصوص از مدت‌ها قبل آغاز شده و تاکنون بیش از شش میلیون عدد انواع و اقسام موادمحترقه را کشف کرده‌ایم و چهار انبار بزرگ را نیز شناسایی و با عاملان آن برخورد کرده‌ایم. سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در این خصوص ماموران پلیس آگاهی، پلیس امنیت، پلیس پیشگیری و ... حضور دارند، گفت: ماموران ما فضا را رصد می‌کنند، بر واحدهای صنفی نظارت دارند و توصیه‌های لازم به آنان داده شده است. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند، ادامه داد: افرادی که اقدام به ساخت و ساز این مواد می‌کنند مجرم هستند. در حادثه اخیری که منجر به انفجار یک خانه شد نیز افرادی که باعث انفجار شدند بعد از درمان تحت پیگرد قرار می‌گیرند. او در مورد تمهیدات پلیس برای شب عید و روزهای پایانی سال گفت: از چند روز آینده طرح ویژه ما در مراکز خرید و تجاری آغاز خواهد شد و ۳۵۰ راسته و مرکز را به صورت محسوس و نامحسوس با همراهی ماموران پلیس پیشگیری، پلیس امنیت، پلیس آگاهی و .. تحت پوشش قرار خواهیم داد. وی با بیان اینکه در این زمینه جلسات مختلفی نیز با دستگاه‌های مسوول داشته‌ایم، تصریح کرد: با اصناف و مدیران مجتمع‌های تجاری نیز جلساتی برگزار کردیم و گشت‌های ما نیز مخصوصا در ساعات خرید و پرتردد افزایش خواهند یافت.  رحیمی با بیان اینکه پس از پایان این طرح، اقدامات پلیس در نوروز آغاز خواهد شد، گفت: با آغاز سال نو، طرح نوروزی ما که مدل دیگر دارد و در تمام سطح شهر اجرا خواهد شد با به‌کارگیری جمع زیادی از نیروهای خودمان و گشت‌های پیاده در محلات اجرا خواهد شد. در این ایام تمرکز ما بر حفاظت از منازل مسکونی و جلوگیری از سرقت از منازل و موارد اینچنینی خواهد بود.

از دست رفتن سالانه ۱۶.۷ تن خاک در کشور

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه فرسایش و آلودگی خاک از جمله مهم‌ترین تهدیدات زیست محیطی خاک‌ها در کشور ما هستند، گفت: آلودگی خاک‌ها امنیت غذایی را تهدید می‌کند همچنین ما در کشور سالانه ۱۶.۷ تن در هکتار خاک از دست می‌دهیم. هوشنگ جزی با تاکید بر اهمیت حفظ خاک در کشور اظهار کرد: خاک بستری برای حفظ پوشش گیاهی است. پوشش گیاهی به کشور ما که در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است کمک می‌کند که شرایط اقلیمی متعادلی داشته باشد و از حداقل بارندگی بیشترین استفاده را ببریم.  او با اشاره به اینکه خاک یک منبع مهم برای ذخیره آب در کشور است، به ایسنا گفت: کشور ما سه برابر متوسط جهانی تبخیر دارد بنابراین اگر بخواهیم آب را صرفاً از طریق سدسازی ذخیره کنیم بخش زیادی از آن را از طریق تبخیر از دست می‌دهیم در حالی که با حفاظت از خاک می‌توانیم آب را زیر زمین نگهداری کنیم و منابع آبی بیشتری در دسترس داشته باشیم.

 او  گفت: خاک در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار سخت ساخته می‌شود و اولین مورد تهدید آن، فرسایش است. ما در کشور حدود ۱۶.۷ تن در هکتار در سال خاک از دست می‌دهیم همچنین ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور ما تحت فرسایش آبی و ۳۲ میلیون هکتار تحت فرسایش بادی قرار دارند بنابراین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم کنترل فرسایش خاک و هدر رفت آن از بالا دست حوضه‌های آبخیز مناطق کوهستانی و زراعی است.

 

 

ارسال نظر