اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۱۹

دستگیری 23 هزار نفر در البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری 23 هزار و 802نفر مرتبط با مواد مخدر در استان البرز خبر داد. عباسعلی محمدیان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹۲۸۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شده است. این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: از مجموع مواد مخدر کشف شده پنج هزار و ۴۲۶ کیلو گرم تریاک، یک هزار و ۹۴۸ کیلوگرم مرفین، ۸۴۶ کیلوگرم حشیش و بقیه سایر انواع مواد مخدر بوده است. با کشف این مواد مخدر ۶۱۹ قاچاقچی، ۱۰ هزار و ۵۳نفر نگهدارنده، ۲ هزار و ۵۵۵ نفر توزیع‌کننده و ۱۰هزار و ۵۷۵ نفر معتاد دستگیر شدند. محمدیان اظهار کرد: همچنین در این مدت نیز ۳۱ باند قاچاق موادمخدر متلاشی و ۲۵۴خودرو توقیف و سه قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شده است. او یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری را مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر برشمرد و از خانواده‌ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر خواست تا مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند. او به اجرای طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده استان البرز اشاره کرد و افزود: طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف درحال اجراست که به صورت مستمر در مناطقی مثل حصار، مهدی آباد و ملک آباد با برنامه‌ریزی‌های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می‌شود.

محمدیان با تاکید بر این موضوع که برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسوولان است، گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که جامعه از سوی این افراد ناامن شود.

تکذیب    شایعه کسری خدمت ۴۰ روزه  سربازی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا شایعه اعطای کسر خدمت ۴۰ روزه سربازان را تکذیب کرد. مهدی تقوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعطای کسر خدمت به سربازان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خبرهایی که تحت عناوینی نظیر همین کسر خدمت ۴۰ روزه سربازان مطرح می‌شود به هیچ عنوان صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

او با بیان اینکه مسوولان باید اخبار مربوط به سربازی را از منابع موثق پیگیری کنند، اظهار کرد: متأسفانه شایعات این‌چنینی باعث می‌شود تا برخی سربازان دچار خطا در محاسبات و برنامه‌ریزی خود شوند برخی از شایعات نیز گاه باعث شده تا مشمولان وارد غیبت از سربازی شوند. معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: سربازان و مشمولان اخبار مربوط به حوزه سربازی را تنها از منابع معتبر و رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجهی نداشته باشد.

توزیع پیک نوروزی ممنوع شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاپ هرگونه پیک عید و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است، گفت: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود. طرح عید و داستان سال پیش با استقبال رو به رو شد.

رضوان حکیم‌زاده درباره تکلیف و کار نوروزی امسال دانش‌آموزان ابتدایی اظهار کرد: در راستای پاسخ به نیاز کودکان به کودکی کردن و قصه‌خوانی سال گذشته پیک نوروزی را از برنامه درسی حذف کردیم.

وی افزود: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح کمک می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انس با کتابخوانی، فرصت پیوند با زندگی واقعی را پیدا کنند، اظهار کرد: مهارت‌های زندگی را باید از دوران کودکی به فرزندانمان منتقل کنیم. اگر در این دوره حساس به جای آموزش مهارت زندگی، دانش‌آموز را وارد چرخه آموزش‌های پیچیده و پرشمار ذهنی کنیم فرصت طلایی رشد و خلاقیت را از او گرفته‌ایم.

او تاکید کرد: امسال هم در ایام تعطیلات عید نوروز به هیچ‌وجه پیک نوروزی و درسنامه عید و موارد مشابه آن را نخواهیم داشت. از مدت‌ها قبل این موضوع را به اطلاع استان‌ها نیز رسانده‌ایم و چاپ هرگونه پیک و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت باید نگاه تخصصی به دوره ابتدایی داشته باشیم، گفت: متأسفانه این نگاه در جامعه ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و شاهد فعالیت موسساتی هستیم که کودکان ما را همانند یک کیسه پول فرض می‌کنند و هدفشان کسب درآمدهای بیشتر است. ما استفاده از کتب کمک درسی را در مدارس دوره ابتدایی ممنوع اعلام کرده‌ایم و برگزاری هرگونه آزمون‌ نیز در این دوره حذف شد. وی با بیان اینکه چاره‌ای جز تحول روش‌های تربیتی در نظام تعلیم و تربیت نداریم و برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید بر آن تمرکز کنیم، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای پرورش و رشد خلاقیت‌ و مهارت باید از دوره پیش دبستانی شروع شود تا در نهایت فارغ‌التحصیلانی را داشته باشیم که در شش ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین، رشد همه‌جانبه پیدا کرده باشند.

 

ارسال نظر