اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۲۸

خبری درباره مرگ خاوری نداریم

جانشین فرمانده ناجا درباره خبر مرگ خاوری گفت: ‌در مورد مرگ این فرد خبری نداریم. ایوب سلیمانی در مورد انتشار خبری پیرامون مرگ محمودرضا خاوری، مدیر عامل اسبق بانک ملی و از متهمان اصلی اختلاس 3000 میلیاردی، گفت: ما هنوز خبر دقیقی از این موضوع نداریم.

وی با بیان اینکه اینترپل ایران روی مساله خاوری فعال است، گفت: البته نه فقط در مورد خاوری بلکه روی افرادی مثل خاوری حساس بوده و برای بازگرداندنشان به کشور فعال است. سلیمانی در مورد اینکه آیا مرگ وی درست بوده یا خیر نیز گفت: در مورد مرگ این فرد خبری نداریم.

وضعیت معلولان در سال ۹۸ بهتر می‌شود

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از توجه دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده گفت: درنظر گرفتن بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی برای اجرای این قانون در کنار هزینه تامین مسکن، اشتغال و اعتبار ۷ هزار میلیاردی فقرزدایی، زندگی معلولان را بهبود خواهد بخشید.

حسین نحوی‌نژاد با اشاره به تخصیص ۱۱۰۰میلیارد بودجه برای اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان» در سال آینده گفت: این رقم پیشنهادی دولت برای اجرای قانون مذکور در کمیسیون تلفیق مجلس نیز بررسی می‌شود و ممکن است در صورت پیشنهاد نمایندگان مجلس افزایش یابد. او در ادامه اظهار کرد: در تبصره ۱۸ قانون نیز برنامه‌هایی برای اشتغال معلولان وجود دارد، همچنین برای تامین مسکن آنها نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است. مجموعه این اعتبارات در کنار پیش‌بینی ۷ هزار میلیارد اعتبار برای فقر زدایی در کشور در سال آینده نشان‌دهنده گام‌های خوبی برای بهبود وضع معلولان در کشور است.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از تلاش دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در کشور به ایسنا گفت: توجه دولت به این قانون با وجود شرایط اقتصادی کشور نشان می‌دهد که دولت هم نمی‌خواهد این قانون روی زمین بماند. نحوی‌نژاد درباره آغاز مناسب‌سازی دستگاه‌های مختلف برای عبور و مرور معلولان نیز گفت: بحث مناسب‌سازی معابر برای عبور معلولان در «قانون» الزامی است و به عبارت دیگر یک توصیه نیست بنابراین دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف هستند تا این اقدام را انجام دهند، چراکه در صورت تخطی از قانون برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است.

 

 

ارسال نظر