اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۴:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۵۹۵

تاکید ناجا بر وجود شادابی و نشاط در پادگان‌ها

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ایجاد فضای پرنشاط و شاداب در پادگان‌ها باعث می‌شود تا سرباز بتواند در دوران خدمت خود حس خوبی داشته باشد و در مقابل فرمانده نیز با ایجاد فضای پرنشاط نهایت بهره‌وری را از سربازان داشته باشد. سردار ابراهیم کریمی درباره ضرورت وجود نشاط در پادگان‌ها گفت: ایجاد فضای پرنشاط و شاداب در یگان‌ها بسیار عالی است، اما این موارد نباید با موضوعات دیگری اشتباه گرفته شود. گاهی اوقات ممکن است، شادابی و نشاط اشتباه گرفته شود و خارج از عرف و شرع باشد.

او با تاکید بر اینکه محیط پادگان و یگان‌‌ها باید پرنشاط و شاداب باشد، ادامه داد: این شادابی و نشاط از راه‌های گوناگون می‌تواند ایجاد شود، گاهی اوقات توجه فرمانده به سربازان و گوش دادن صحبت‌های آنها می‌تواند در سربازان ایجاد نشاط کند، همین‌که سربازی احساس کند حرفش شنیده می‌شود و به او بها داده می‌شود، ممکن است برای سرباز نشاط‌آور باشد. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا به ایلنا گفت: اینکه فرمانده بتواند در محیط پادگان یک فضای تعاملی خوب ایجاد کند تا سرباز بتواند با فرمانده خود ارتباط برقرار کند، نوعی ایجاد نشاط در فضای پادگان و یگان است. ایجاد فضای پرنشاط و شاداب باعث می‌شود تا سرباز بتواند در دوران خدمت خود حس خوبی داشته باشد و در مقابل فرمانده نیز با ایجاد فضای پرنشاط نهایت بهره‌وری را از سربازان داشته باشد.

کریمی اظهار کرد: یک فرمانده می‌تواند با یک سخنرانی کوتاه و برقراری ارتباط خوب با سربازان تحت امر خودش کاری کند که سربازان در شرایط و بهترین وضعیت روحی قرار گرفته و بهترین خدمات را ارایه دهند. تنها با تحکم و امر و نهی نمی‌شود به اهداف رسید و باید فضایی ایجاد کنیم که همه بتوانند در آن فضا فعالیت خوب و بانشاطی داشته باشند.

وضعیت پولی «درمان» در لایحه بودجه ۹۸

معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت اعتبارات «تحول در درمان» در بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: در زمینه ارایه منابع تحولی حوزه درمان مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مشکلی وجود ندارد. قاسم جان‌بابایی با اشاره به بودجه درمان وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، به ایسنا گفت: در حال حاضر لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. از طرفی باید بدانیم که بالاخره در این شرایط کشور، دولت در بودجه‌نویسی برای همه حوزه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود.

او افزود: به هر حال ما هم وزارتخانه‌ای هستیم که منابع‌مان به سازمان برنامه و بودجه وابسته است. مانند پول‌هایی که به بیمه‌ها ارایه می‌شود. بر اساس شرایط مملکت تصمیماتی برای بودجه گرفته شده است و دولت هم بر اساس شرایط و میزان فروش نفت و محل مالیات کشور تصمیم‌گیری می‌کند. جان‌بابایی ادامه داد: البته وزارت بهداشت منابعی را هم در حوزه درمان از محل طرح تحول نظام سلامت دارد. مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده که تقریبا در زمینه ارایه این منابع برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال آینده مشکل جدی وجود ندارد. وی گفت: بنابراین درباره منابع حوزه درمان که شامل بسته‌های تحولی است، خوش‌بختانه نهایت همکاری انجام شده و قول‌هایی هم داده‌اند که در مواردی که اعتبار کمتری پیش‌بینی شده، نهایت همکاری را انجام دهند.

 

ارسال نظر