اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۵۰

بسته جدید حمایت از 13 بیماری خاص و صعب‌العلاج

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت جزییات بسته جدید حمایت از بیماران صعب‌العلاج را تشریح کرد. مهدی شادنوش با اشاره به جزییات بسته حمایتی وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، گفت: بسته حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و از دهم آذر ماه سال جاری قابلیت اجرایی داشته است. او با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این بسته حمایتی حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: تمام این اعتبار از سوی معاونت درمان و از محل صرفه‌جویی‌های وزارت بهداشت تامین شده است. باید توجه کرد که خدماتی که در این بسته پیش‌بینی شده شامل خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی خواهد بود. شادنوش با بیان اینکه در این بسته مشخص است که برای هر بیماری چه اقداماتی باید انجام شود، به ایسنا گفت: مجموعه این خدمات نوعی حمایت مالی از آن بیماری‌ها محسوب می‌شود. در این بسته حمایتی حدود ۱۳ بیماری صعب‌العلاج شامل بیماری‌های پیوند، ‌تالاسمی، هموفیلی و... دیده شده است. در عین حال بیماران می‌توانند برای بهره‌مندی از این بسته حمایتی به ۸۳ مرکز جامع بیماران خاص یا کارشناس مسوول بیماران خاص در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه کرده و برای دریافت خدمات حمایتی راهنمایی شوند.

احتمال تمدید طرح خرید خدمت سربازی در سال ۹۸

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در صورتی که طرح فروش خدمت سربازی در بودجه ۹۸ آورده نشود، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری و تمدید مجدد آن را به ستاد کل نیرو‌های مسلح پیشنهاد خواهند کرد.

حسین نقوی‌حسینی در رابطه با احتمال بازگشت طرح خرید خدمت سربازی در بودجه سال 98 گفت: انتظار داریم طرح فروش خدمت سربازی به مشمولان غائب در بودجه امسال هم مانند سال گذشته دیده شود. نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست می‌کند طرح فروش خدمت سربازی  در بودجه سال آینده آورده شود، چرا که بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانستند از این طرح استفاده کنند، به نظرم اگر فروش خدمت سربازی تمدید شود هم به نفع نیرو‌های مسلح و هم به نفع مردم خواهد بود. عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خانه ملت گفت: افراد زیادی در کشور بیش از 8 سال غیبت دارند و هم‌اکنون دارای خانواده، فرزند و شغل هستند و امکان خدمت سربازی را ندارند، از طرفی به دلیل عدم ثبت معاملات در دفتر ثبت اسناد بلاتکلیف هستند. بنابر این از نیرو‌های مسلح درخواست داریم این طرح را همانند سال گذشته به اجرا در بیاورد.

توانمند‌سازی محور اصلی در سازمان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مساله اصلی سازمان بهزیستی و روح حاکم بر قانون جامع ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی، مساله پیشگیری و توانمند‌سازی است. وحید قبادی دانا درباره با برنامه خود در حوزه معلولان گفت: مساله اصلی سازمان بهزیستی و روح حاکم بر قانون جامع ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی، مساله پیشگیری و توانمند‌سازی است. محور اصلی فعالیت‌های مربوط به معلولین و آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی در وهله اول پیشگیری و سپس توانمند‌سازی و بازتوانی خواهد بود.  رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: برای ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمان بهزیستی موضوع شفافیت در عملکرد و هزینه‌ها را در سازمان و در شرکای اجتماعی‌مان در نظر قرار خواهیم داد، تا بتوانیم مشارکت بیشتری را از جانب مردم به صورت فردی در فعالیت‌های مردمی سازمان و همچنین مشارکت سازمان‌های مردم نهاد شاهد باشیم . قبادی دانا با  بیان اینکه سازمان بهزیستی باید از موازی‌کاری پرهیز کند به خانه ملت گفت: لازم است حد و مرز فعالیت‌هایمان را با سازمان‌های همکار اعم از دولتی و خصوصی شفاف کنیم تا کمترین اتلاف وقت و هزینه را شاهد باشیم.

او با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان به اتفاق آرا گفت: بی‌تردید اجرای این قانون در کشور مفید خواهد بود اما تنها بخشی از اجرای این قانون به صورت مستقیم به سازمان بهزیستی مربوط می‌شود و بخش اعظم آن در تعامل با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد. او گفت: متاسفانه از 12500 میلیارد تومان بودجه‌ای که برای اجرای قانون حمایت از معلولان پیش‌بینی شده بود تنها 1100 میلیارد آن در لایحه بودجه 98 آورده شده است.

 

ارسال نظر