اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۰:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۴۵۷

بدهی بیمه‌ها تامین داروی هموفیلی را مختل کرد

مدیرعامل کانون بیماران هموفیلی، با بیان اینکه بدهی بیمه در زنجیره تامین داروی هموفیلی اختلال ایجاد کرد، به ایرنا گفت: کمبودهای ادواری دارویی در اغلب نقاط کشور به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی مربوط می‌شود.احمد قویدل افزود: سازمان‌های بیمه‌گر به بنگاه‌های چندمنظوره تبدیل شده‌اند، به تمام امور از کشتی سانچی تا دفترچه‌های کارگری می‌پردازند و شرکت‌های مختلفی را تحت پوشش دارد. بیمه تعریف دارد، مردم در سیستم بیمه‌ای پول می‌پردازند و بیمه بر اساس آن پول، بودجه تعریف می‌کند و برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها تلاش می‌کند اما این روحیه در سازمان‌های بیمه‌گر ما کمتر وجود دارد. در بودجه، یارانه بزرگی برای تامین داروی بیماران خاص برای بیمه‌ها در نظر می‌گیرند و دولت این پول را پرداخت می‌کند. او بیان کرد: پول‌های درنظر گرفته شده بیمه‌ها برای دارو در بودجه، نشان‌دار نیستند بنابراین زنجیره تامین دارو به علت تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز به‌شدت ضربه خورده است گاهی 9 تا 11 ماه پرداخت سازمان‌های بیمه به مراکز درمانی عقب می‌افتد و همین فرآیند ادامه دارد.مدیرعامل کانون بیماران هموفیلی گفت: پول دارو نشان‌دار نیست و کنترل بر آن ضعیف است که ذی حساب سوال کند، پولی که وارد بیمارستان شده، برای چه مواردی هزینه شده است.قویدل خاطرنشان کرد: نزدیک 9 ماه ذخیره دارویی در کشور داریم اما همه جا از کمبود دارو صحبت می‌شود و مشکل کمبود دارو وجود دارد.وی با اشاره به اختصاص 500 میلیون یورو از صندوق ارزی کشور برای تامین دارو گفت: این مبلغ نهایتا می‌تواند 50 درصد بدهی بیمه‌ها را بپوشاند.

سوابق معتادان بی‌اثر می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برنامه این ستاد برای بی‌اثر کردن سوابق معتادان خبر داد.اسکندر مومنی در مورد پاک شدن سوابق معتادان و از بین رفتن موانع حضور آنان در جامعه به ایسنا گفت: یکی از موضوعاتی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شده این است که امکان جذب و اشتغال معتادان در جامعه فراهم شود. همه تلاش ما این است که این طرح اجرایی شود.وی با بیان اینکه پاک شدن سوابق معتادان بطور کامل از سیستم ممکن نیست، اظها کرد: از بین بردن سوابق معتادان با این مفهوم که کاملا بدون سابقه در سیستم و سامانه ثبت شوند، ممکن نیست اما قصد داریم کاری کنیم که این سابقه بلا اثر شود و تاثیری در اشتغال و ورود آنها به چرخه جامعه نداشته باشد. تمام تلاشمان را در این مورد خواهیم کرد.

تخصیص ارز مبادله‌ای به توتون و سیگار تاسف‌بار است

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: تخصیص ارز مبادل‌های به توتون و سیگار و موضوع خروج قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی تاسف‌بار است.محمدرضا مسجدی، در سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت در بندرعباس به وضعیت تاسف بار کشیدن قلیان در اماکن عمومی توسط نوجوانان و جوانان و به خصوص زنان و همچنین تخصیص ارز مبادل‌های به توتون و سیگار اشاره کرد و چنین مباحثی را غیرقابل توجیه دانست.وی از نمایندگان مجلس خواست که به استفساریه این موضوع رای مثبت ندهند و به مباحث مطرح مبنی بر تخصیص ارز مبادل‌های به توتون و سیگار به صورت جدی توجه کنند.بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت مبارزه با دخانیات، توجه به وضعیت مالیات بر دخانیات در ایران نسبت به سایر کشورها در منطقه با توجه به تصویب بودجه سال 98 در روزهای آتی نیز از دیگر مواردی بود که در این کنگره به آن اشاره شد.

 

ارسال نظر