100میلیارد تومان خارج از بودجه به سازمان زندان‌ها اختصاص یافت

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۰:۵۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۳۷۱

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده، دولت مبلغ 100 میلیارد تومان خارج از بودجه به سازمان زندان‌ها اختصاص داده که این اقدام وضعیت زندان‌ها را قدری بهتر کرده است.

اصغر جهانگیر درباره آخرین وضعیت تکمیل اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و کاردرمانی ویژه محکومان مواد مخدر افزود: دولت سالانه 80 میلیارد تومان برای تکمیل هفت اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی ویژه محکومان مواد مخدر مصوب می‌کند اما عملیاتی نمی‌شود.

او بیان کرد: دولت در سال جاری تاکنون 40 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه با سررسید 2 ساله به سازمان زندان‌ها تخصیص داده که امیدواریم از این طریق، بخشی از مشکلات اردوگاه‌ها را حل کنیم و تا پایان سال 2 اردوگاه راه‌اندازی شود. با این حال برای سال 97، طبق برآوردهای انجام شده، 600 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره میزان بدهی زندان‌ها به ادارات دولتی و بیمارستان‌ها اظهار داشت: در حال رایزنی با استانداری‌ها هستیم تا بتوانیم ردیف بودجه هر استان را بگیریم و از این طریق با ادارات و بیمارستان‌ها تصفیه حساب کنیم. طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، افزون بر 30 میلیارد تومان به ادارات و بیمارستان‌ها بدهی داریم.

رییس سازمان زندان‌ها یادآور شد: به خاطر همین بدهی‌ها، در ارایه خدمات از سوی برخی بیمارستان‌ها وقفه افتاده بود که با پیگیری‌های انجام شده، مشکل حل شد. جهانگیر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق برنامه ششم توسعه قرار بود وزارت بهداشت زندان‌ها را به عنوان مناطق بهداشتی شناسایی کند و تحت پوشش خدمات جامع و همگانی سلامت کشور قرار دهد، گفت: اعلام کردند که اعتبار این پروژه را دریافت نکرده‌اند. امیدواریم اعتبار مربوطه به وزارت بهداشت داده شود تا بتوانند به بحث بهداشت و درمان زندان‌ها ورود کنند.

 

ارسال نظر