اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۲۵

خرید و فروش مجازی دارو ممنوع شد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ تاکید کرد که خرید و فروش دارو در فضای مجازی جرم است.

سرهنگ تورج کاظمی، درباره انتشار آگهی‌هایی در مورد خرید و فروش دارو و محصولات دارویی در فضای مجازی گفت: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز در داروخانه‌ها مراجعه شود، اظهارکرد: متأسفانه در مواردی دیده شده که افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به مخاطرات خرید دارو در فضای مجازی به ایسنا گفت: علاوه بر احتمال کلاهبرداری از شهروندان، ممکن است داروهایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نیز تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز و تقلبی باشد و به همین دلیل لازم است که دارو باید از مراکز مجاز و زیرنظر پزشک تهیه شود.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با مواردی مانند فروش داروهای بدنسازی، داروی بیماران خاص، داروهای تقویتی، داروهای نایاب و... در گذشته برخورد کرده است، اظهارکرد: علاوه بر آن تیم‌های رصد پلیس نیز در صورت مواجه شدن با چنین تخلفی با آن برخورد خواهند کرد.کاظمی از شهروندان خواست که در صورت مواجه شدن با چنین مواردی به هیچ عنوان فریب تبلیغات را نخورده و موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

آغاز ساخت ١٥٠٠ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

وزیر بهداشت گفت: در مجموع در سفر به استان سیستان و بلوچستان عملیات ساخت ١٥٠٠ تخت بیمارستانی آغاز خواهد شد.

سیدحسن هاشمی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، پس از ورود به چابهار درجمع خبرنگاران اظهار کرد: جای خرسندی است سفری که بیش از دوماه قبل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده بود، انجام شد؛ در این سفر عملیات ساخت بیمارستان ٥٤٠ تختخوابی چابهار با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز خواهد شد. همچنین در این سفر، تعدادی طرح و پروژه بهداشتی و درمانی در شهرهای ایرانشهر، فنوج و نیکشهر افتتاح شده یا عملیات ساخت آنها آغاز می‌شود.

هاشمی آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ٥٤٠ تختخوابی ایرانشهر را که با کمک و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید را از دیگر برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: در این سفر، تعدادی از پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به بهره‌برداری خواهد رسید

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دومین روز سفر به سیستان و بلوچستان، تعدادی پروژه نیز در شهر خاش و زاهدان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در زاهدان نیز عملیات ساخت بیمارستان ٥٠٠ تختخوابی کلید خواهد خورد و می‌توان گفت درمجموع در این سفر، عملیات ساخت ١٥٠٠ تخت بیمارستانی آغاز خواهد شد. همچنین در این سفر بیش از ٢٠ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

جلسه ویژه برای بررسی مجوز فعالیت موسسات آموزشی

پنجمین جلسه ویژه بررسی مجوز فعالیت موسسات آموزشی با حضور وزیرآموزش‌وپرورش برگزار شد. وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت سامان‌دهی فعالیت موسسات آموزشی، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلاتی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد ناشی از ملاحظه کاری‌ها است و باید برای ارتقای نظام آموزشی و پرورشی این ملاحظات کارشناسی شود تا خسرانی به فرآیند تعلیم و تربیت وارد نشود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تاکنون برای انتقال پیام تغییر رویکرد آموزش‌وپرورش به جامعه، تلاش‌های زیادی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: رویکردهای آموزش‌وپرورش تغییر پیداکرده و علاوه بر مفاهیم شناختی، بر اساس محتوای سند تحول بنیادین باید به ساحت‌های دیگر هم توجه شود و از این پس وزارتخانه در برنامه‌های خود پیگیری‌های حقوقی و قانونی را برای رفع موانع و اجرای رویکردهای جدید اعمال خواهد کرد.

در این نشست ضمن ابلاغ وظایفی از سوی وزیر آموزش و پرورش به واحدهای ستادی، پیرامون تبلیغات و انتشار کتب‌های کمک درسی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مقرر گردید در نشستی مشترک با وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، موضوع صدور مجوز چاپ و انتشار کتاب‌های کمک درسی و ضرورت جلوگیری از تبعات و انحرافات تربیتی بررسی شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش موظف به بازنگری در نحوه تعامل و صدور مجوز و هماهنگ شدن سیاست‌ها و فعالیت‌های جاری با رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش شدند.

 

ارسال نظر