٣٠٠ زن بابت بدهی مالی در حبس هستند

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۲۲
٣٠٠ زن بابت بدهی مالی در حبس هستند

ستاد دیه اعلام کرد: ٣٠٠ زن ایرانی به دلیل بدهی مالی در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند. بر اساس گزارش روز گذشته ستاد دیه کشور، ٢٠ درصد این زندانیان تنها در استان فارس نگهداری می‌شوند.

با وجود تلاش‌های نهاد مردمی ستاد دیه در اولویت‌بخشی به مددجویان زن و برگزاری پویش‌هایی متعدد مردمی، آمار این دسته از محبوسان نسبت به فروردین امسال رشد 25 درصدی داشته است.

فارغ از زندانیان بزهکار، تنها در استان فارس تعداد 60 مددجوی بدهکار و در استان‌هایی همچون گیلان و مازندران به ترتیب 30 و 25 محکوم مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری تحمل حبس می‌کنند.

عدم مدیریت صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان این سرزمین به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آنان به علت سنگین بودن میزان بدهی و صد البته عدم پشتوانه مالی ماه‌ها در بند باقی می‌مانند.

آنچه در فهرست نسوان زندانی قابل توجه است این است که استان‌های چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان فاقد زندانی مالی زن هستند و ندامتگاه‌های سطح استان‌ کردستان و قزوین تنها یک مددجوی زن دارند.

 

 

ارسال نظر