شاخص‌های عدالت جنسیتی در بودجه 98 دستگاه‌ها گنجانده شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۴۵
شاخص‌های عدالت جنسیتی در بودجه 98 دستگاه‌ها گنجانده شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در تمام استان‌ها انجام شده است، موضوع اجرا و تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی در بودجه سال 98 وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گنجانده شد.

معصومه ابتکار افزود: به همین منظور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شده است که در بودجه سال 98 شاخص‌های عدالت جنسیتی را ببینند و امیدواریم در سال آینده در بودجه دستگاه‌ها و بر اساس مطالعاتی که در استان‌ها بوده است، این موضوع مدنظر همه دستگاه‌ها باشد. اکنون در این مرحله برای بودجه سال ٩٨ چند اتفاق افتاده است؛ به همه استان‌ها اعلام کردیم که برنامه‌های خود را برای ارتقای شاخص‌های حوزه‌های زنان و خانواده اعلام کنند. ٣١ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را داریم که آخرین مرحله را می‌گذرانند.»

ابتکار به ایرنا گفت:  بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده و ابلاغ آن توسط دولت، کمیسیون‌هایی با حضور همه دستگاه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون قوه قضاییه تشکیل و روی این شاخص‌ها بحث شد. نظر همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه گرفته و دخالت داده شد.

ابتکار با بیان اینکه با مکاتبه رسمی تمام شاخص‌های عدالت جنسیتی در بخش‌های مختلف ابلاغ شده است، افزود: وزرا و دستگاه‌هایی که نماینده داشتند، بر اساس تقسیم کار در ستاد ملی زنان و خانواده روی این موضوع صحبت کردند، اکنون شاخص‌ها برای دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. به همین منظور هر استانی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در شورای برنامه‌ریزی تصویب کرده است. برنامه‌های استانی برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان درحال انجام است تا یک حرکت برنامه‌ای مبتنی بر این شاخص‌ها در سطح ستاد و استان‌ها داشته باشیم.

او گفت: درباره شاخص‌های عدالت جنسیتی جلسات مختلفی برگزار کردیم که به مجموعه شاخص‌های ملی و اصلی در این زمینه رسیدیم، چون تکلیف ما در برنامه ششم است، این شاخص‌ها را بطور دقیق در جلسات مختلف نهایی کردیم و بر اساس دستورالعمل و مصوبه دولت شاخص‌ها برای اعضای دولت ابلاغ شد. حرکت این معاونت بر اساس این سندها و شاخص‌های عدالت جنسیتی است، ما یک سازوکار اجرایی برای هر استان خواهیم داشت، نمونه‌ای از شاخص‌ها در بخش آموزش، اشتغال، حقوق، بهداشت و ورزش است و زیرشاخص‌ها و شاخص‌های جزیی هم پیش بینی شده است که در مراحل بعد ارزیابی می‌شود.

 

 

ارسال نظر