اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۳۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۵۸۹۳

سرطان دومین علت مرگ ایرانی‌ها

معاون کل وزارت بهداشت، از سرطان‌ها به عنوان دومین علت مرگ و میر ایرانی‌ها نام برد. ایرج حریرچی در حاشیه سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی  و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: نکته قابل توجه در بیماری های سرطان این است که بدانیم سرطان دومین علت مرگ و میر در کشور است و این موضوع در افراد زیر ۷۰ سال و زیر ۵۰ سال، علت اول مرگ و میر است. او به اقدامات وزارت بهداشت در جهت کاهش موارد ابتلا به سرطان در کشور اشاره کرد و افزود: راه اصلی پیشگیری از ابتلا به سرطان، اصلاح سبک زندگی و غربالگری در مراحل اولیه و همچنین درمان مناسب است. حریرچی از تجهیز ۱۳۰ مرکز سطح یک درمان بیماری های خاص در کشور خبر داد و گفت: برخی از این مراکز راه اندازی شده و برخی نیز بزودی آماده بهره برداری خواهند شد. معاون کل وزارت بهداشت، در پاسخ به این سئوال که کدام یک از روش‌های درمانی سرطان موثر و بهتر است، افزود: درمان سرطان سه عنصر اصلی دارد که شامل جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی است که باید  هر سه عنصر به درستی مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

مافیای «کنکور» و «مشق شب»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «پشت پرده حواشی پیش آمده از حذف کنکور و حذف مشق شب با یکدیگر مرتبط است»، گفت که موسسات تولیدکننده کتب درسی خودشان را به هر دری می‌زنند تا به خانواده‌ها القا کنند که کتب درسی از نماز واجب‌تر است. احتمالا در آینده نزدیک به جایی می‌رسیم که از دوران بیمارستان کتاب‌هایی برای بچه‌ها تهیه کنند با این القا که نوزادان با دیدن این کتب دکتر یا مهندس می‌شوند.

میرحمایت میرزاده در واکنش به حواشی پیش‌آمده بعد از طرح موضوع کنکور و حذف مشق شب گفت: در وهله اول باید به این موضوع توجه داشت که مسائل مربوط به مشق شب، تخصصی است و هر کسی باید به کار خود برسد؛ یعنی اگر معلمی دوره‌های تربیت معلم را گذرانده و فن معلمی و روش تدریس را می‌داند خودش در جلسات درسی تصمیم‌گیری می‌کند که متناسب با درس و شیوه‌  تدریس چه روندی را در پیش گرفته و بگوید که بچه‌ها چه تکالیفی را انجام دهند. او افزود: بر این اساس این‌که به صورت کلیشه‌ای در مورد مشق شب تعیین تکلیف صورت گیرد، غلط است چه این‌که وزیر و مسئول مربوطه از بالا دستور دهند که بچه‌ها تکلیف شب نداشته باشند و چه این‌که موسسات کتاب‌های کمک‌درسی چاپ کرده و به مدارس بدهند و بگویند که این کتاب‌ها به عنوان مشق شب باشد. این روند ۱۰۰ درصد غلط و غیرکارشناسی است.

او به ایسنا گفت: بعد از بحث‌های وزیر درباره این‌که لزومی به استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی نیست و به دنبال آن تعدادی از مدارس دیگر میدان به این موسسات ندادند، ظاهرا افراد فعال در این موسسات خودشان را به هر دری می‌زنند تا به هر طریق ممکن بگویند که کتاب‌های کمک‌درسی از نماز هم واجب‌تر است، اما این روند غیرکارشناسی است و هیچ متخصص تعلیم و تربیت آن را نمی‌پذیرد.

میرزاده با بیان این‌که «مافیای چاپ کتب کمک‌درسی و کنکور خود را در خطر دیده است»، مشق شب و کنکور را گره زده به‌هم دانست و توضیح داد: اصولا نباید اجازه داده می‌شد که مافیای چاپ کتب کمک‌درسی و کنکور به مدارس وارد شود. آنها قرار بود اول وارد مقطع دبیرستان شوند ولی وارد راهنمایی شده و اکنون ظاهرا به دبستان و پیش دبستانی رسیده‌اند. احتمالا در آینده نزدیک وارد روز تولد و بیمارستان شده و می‌گویند ما کتاب‌هایی را داریم که اگر نوزاد به آن نگاه کند و انگشت روی آن بزند او دکتر یا مهندس می‌شود.

دستگیری بیش از 200 خلافکار  در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 207 تن از اراذل و اوباش پایتخت در عملیات گسترده پلیس خبر داد. حسین رحیمی در پنجمین مرحله از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت که پیش از ظهر دیروز در مقر ستاد پلیس پایتخت برگزار شد، گفت: امسال پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش به مرحله اجرا درآمد و همکاران من 207 نفر از اراذل و اوباش که اقدام به ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان کرده بودند، دستگیر کردند. او با بیان اینکه 36 قبضه سلاح شکاری از این افراد کشف شده است، گفت: همچنین دو باند مرتبط با سلاح نیز شناسایی و منهدم شد. رحیمی اضافه کرد:‌ همچنین 13 واحد صنفی متخلف که اراذل و اوباش در آن رفت و آمد داشتند پلمب شده و غریب به 40 واحد نیز تذکر و اخطار برای پلمب دریافت کرده و در آستانه پلمب هستند. رئیس پلیس تهران با بیان اینکه از 98 پارک نیز بازدید شد گفت:‌ از 72 باشگاه بدنسازی و 181 قهوه خانه و سفره خانه که به محلی برای تجمع و رفت و آمد این افراد نیز تبدیل شده بود، بازدیدهای لازم انجام شد. رحیمی همچنین از دستگیری عوامل آتش زدن خودروها در دو منطقه از تهران یعنی عبدل آباد و بهارستان خبر داد و گفت: این افراد نیز بلافاصله از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد که دارای اختلالات روحی و روانی بودند. او از دستگیری هشت گروه ایجاد مزاحمت برای نوامیس و ایجاد رعب و وحشت نیز خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با این افراد برخورد کرد.

 

ارسال نظر