دستگیری ۶۰ نفر از عاملان مفاسد اقتصادی

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۸۹۱
دستگیری ۶۰ نفر از عاملان مفاسد اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ۶۰ نفر از عاملان مفاسد اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. سردار حسین اشتری ظهر چهارشنبه در حاشیه تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، رسانه‌ها را همکار خوب ناجا معرفی کرد و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی پلیس و مردم هستند.

او به برخورد پلیس با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: از چند ماه گذشته اقدامات خوبی توسط نیروی انتظامی انجام‌ شده و با اشرافیت اطلاعاتی که همکاران در پلیس آگاهی و امنیت داشتند یک تعداد از افراد موثر در این حوزه شناسایی شدند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: در این زمینه ۶۰ نفر از عاملان مفاسد اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. اشتری تأکید کرد: بنا به درخواست مسوولان مربوطه و دستگاه قضایی برخورد با اینگونه افراد ادامه دارد و نیروی انتظامی بر اساس قانون با هر گروه و فردی که مخل نظم و امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی باشد برخورد می‌کند. وی افزود: در زمینه برخورد و شناسایی عاملان مفاسد اقتصادی موفقیت‌های خوبی به دست‌آمده و دستگاه قضا نتیجه حکم این مجرمان را به مردم اعلام خواهد داد.  فرمانده نیروی انتظامی به برخورد با معتادان اشاره کرد و افزود: برخورد با مواد مخدر از سال‌های گذشته با همتی که ناجا داشته به خوبی عمل شده و ناجا توانسته به خوبی با این معضل مقابله و مبارزه کند. بعد از انقلاب تعداد ۴ هزار شهید در راه مبارزه و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد تقدیم نظام شده است.

اشتری افزود: اولویت‌های ناجا برخورد با باندها و شبکه‌ها و گروه‌های مافیایی کشور است و خوشبختانه در این زمینه هم توفیقات خوبی حاصل‌ شده است و همزمان با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان نیز برخورد خواهیم کرد. او به ساماندهی معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: از سوی ستاد هماهنگی مواد مخدر معتادان متجاهر ساماندهی شده و به مراکز قانونی تحویل داده می‌شوند تا مردم شاهد این افراد در جامعه نباشند. اشتری با تاکید بر اینکه برای کاهش جرایم باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد، گفت: پنج آسیب اجتماعی در کشور اولویت‌دار شده است که اعتیاد، طلاق و فساد از جمله آنها است و شهرهایی که شاکله و بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند، جرایم کمتری دارند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: با رایزنی‌هایی که ستاد نیروهای مسلح با دستگاه دیپلماسی دارد تا هفته‌های آینده خبر خوبی را از آزادی مرزبانان خواهیم داشت.

 

ارسال نظر