معضل سدهایی که بدون نظر محیط زیست ساخته شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۱۰

مدیرکل ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه وضع قانون هوای پاک یک حرکت زیر ساختی مهم است، گفت: متاسفانه در گذشته پروژه‌های بسیاری بدون نظر محیط زیست اجرا شد که در حال حاضر از آنها به عنوان معضل یاد می‌شود.

حمید جلالوندی با بیان اینکه ضوابط و استانداردهای بسیاری در حوزه محیط زیست تدوین شده است، گفت: ما در بحث تقنینی مشکلی نداریم اما همواره در اجرا دچار مشکل بوده‌ایم بطوری که هر وقت خواستیم قانونی را اجرا کنیم با مجموعه‌ای از عوامل بازدارنده مواجه شدیم.

او با اشاره به اینکه مطلوبیت یا کیفیت خوب محیط زیست تنها با اقدامات سازمان محیط زیست تبلور پیدا نمی‌کند، در این باره اظهارکرد: مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ بین دستگاه‌های مرتبط می‌تواند سیاست‌ها را به سمت و سویی ببرد که مردم خروجی‌اش را در ایجاد محیط زیستی خوب ببینند. مدیرکل ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر در سطح کشور و جامعه، مسائل محیط زیستی بحرانی یا مشکل‌داری وجود دارد که به عنوان یک پدیده یا یک مشکل روی میز است و مردم با آن درگیر هستند، نشان از این است که محیط زیست در تصمیم‌گیری‌ها اولویت نبوده است. جلالوندی در ادامه اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی دولتی بخش محیط زیست کشور سلسله اقداماتی را از زمان شکل‌گیری انجام داده و در بعضی از حوزه‌ها نیز موفق بوده است اما در بعضی از حوزه‌ها به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های دیگر نتوانسته به هدف اصلی برسد. او تاکید کرد: ما در حوزه قوانین محیط زیست مشکلی نداریم، اما در اجرا، همیشه دچار مشکل بودیم، بطوری که وقتی خواستیم قوانین را اجرا بکنیم با مجموعه‌ای از عوامل بازدارنده مواجه شدیم.

 

ارسال نظر