ترکش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان کمیته امداد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۰۹

با وجود آمادگی کمیته امداد برای ادامه طرح واگذاری وانت به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان با پرداخت ۹۰ درصد قیمت خودرو در قالب وام، خودروسازان به دلیل افزایش قیمت خودرو تمایلی به ادامه طرح مذکور که سال گذشته کلید خورد ندارند.

علی اکبر خادمی، مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد طرح واگذاری وانت‌های زامیاد کمیته امداد به مددجویان که منظور اشتغالزایی آنها از سال گذشته آغاز شد گفت: کمیته امداد تفاهم نامه‌ای را با شرکت زامیاد و همکاری صندوق کارآفرینی امید آغاز کرده بود که در قالب این طرح بطور مشترک مبلغ ۹۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا پایان سال گذشته به مددجویان پرداخت شد.

 او با اشاره به واگذاری ۳ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو وانت نیسان به مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: این افراد بعد از بررسی‌های انجام شده، مستعد استفاده از تسهیلات کمیته امداد برای اشتغال زایی شناخته شده بودند و وانت نیسان‌های مذکور در اختیارشان قرار گرفت. مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال هم تعداد کمی از وانت‌های نیسانی که از سال گذشته باقی مانده بود، در اختیار مددجویان قرار گرفت، به ایسنا گفت: امسال حدود ۴۸ دستگاه وانت نیسان به مددجویان واگذار شد که این افراد از این خودروها در طرح‌های حمل و نقل بار، با نظارت مجموعه کمیته امداد استفاده می‌کنند و توانسته‌اند به خودکفایی برسند و عمدتا از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

خادمی با تاکید بر اینکه در مجموع ۳ هزار و ۳۱۷ مددجوی کمیته امداد با دریافت این تسهیلات ضمن کسب درآمد پس از طی کردن دوره زمانی تعریف شده به خودکفایی می‌رسند افزود: وام‌های پرداخت شده به مددجویان ۵ ساله، با کارمزد بانکی ۴ درصد و دوره تنفس چهار ماهه و حداقل ضمانت‌ها بوده است. همچنین بطور میانگین اقساط ماهیانه آن نیز بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

خادمی با بیان اینکه امسال هم قیمت خودرو افزایش یافته است و هم خودروسازان از تحویل خودرو خودداری کرده‌اند و دید حمایتی مجموعه زامیاد نسبت به مددجویان نیز ادامه پیدا نکرد، تصریح کرد: این درحالی است که این مکانیسم باعث می‌شد آنها از فقر مطلق خارج شوند و به شکل یک فرد عادی به زندگیشان ادامه دهند.

او با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد در حال حاضر نیز آمادگی ادامه این طرح را دارد، گفت: در حال حاضر نیز می‌توانیم ۹۰ درصد قیمت خودرو را به شکل وام ۴ درصدی پرداخت کنیم، اما خودروسازان امسال خودرویی تحویل نداده‌اند. در عین حال زمانی که قیمت خودرو افزایش می‌یابد قسط ماهیانه نیز آنقدر زیاد می‌شود که مددجو نمی‌تواند آن را پرداخت کند، به همین دلیل این طرح فعلا متوقف شده است.

 

ارسال نظر