کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۵۱

باباجی افغانستان از کنترل طالبان خارج شد

منطقه باباجی شهر لشکرگاه افغانستان پس از سه سال از اشغال طالبان خارج شد. به‌گزارش طلوع نیوز، نیروهای دولتی افغانستان توانستند پس از یک هفته عملیات باباجی را از کنترل نیروهای طالبان خارج کرده و تمام مین‌های جاسازی شده در این منطقه نیز منهدم شدند. اگرچه طالبان بطور کامل از منطقه باباجی رانده شدند اما همچنان عملیات پاک‌سازی در برخی از مناطق شهری ادامه دارد.

بزرگ‌ترین حمله فرانسه به داعش در مرزهای عراق

نیروهای فرانسوی بزرگ‌ترین حمله توپخانه‌ای به داعش در مرزهای عراق با سوریه را اجرایی کردند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، این بزرگ‌ترین حمله توپخانه‌ای است که از زمان جنگ ویتنام تاکنون انجام شده است. این حملات از پنج ماه پیش آغاز شده اما این مقام فرانسوی آن را ساعاتی پس از حمله مسلحانه در استراسبورگ فرانسه اعلام کرد. حدود 500 نیروی نظامی فرانسه در قالب ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی امریکا در عراق به‌سر می‌برند.

پاکستان اتهام نقض آزادی مذهبی را رد کرد

پاکستان با سیاسی و یکجانبه خواندن گزارش وزارت خارجه امریکا در خصوص نقض آزادی‌های مذهبی آن را رد کرد. به‌گزارش ایرنا، واشنگتن در تازه‌ترین اقدام خود علیه پاکستان، اسلام‌آباد را به فهرست سیاه کشورهای ناقض آزادی مذهبی افزوده است. مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، گفته این اقدام واشنگتن به معنی افزایش فشار امریکا به پاکستان است که حتی می‌تواند به اعمال تحریم‌ منجر شود.

گسترش فساد در وزارت حج عربستان

هیات بین‌المللی نظارت بر مدیریت حرمین شریفین با انتقاد از عملکرد وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرده این وزارتخانه به‌شدت دچار فساد مالی و اداری شده است. به‌گزارش الشرق، فساد اداری و رشوه به امری معمول در وزارت حج و عمره سعودی تبدیل شده که پس از نفت، یکی از مهم‌ترین منابع درآمد دولت ریاض به شمار می‌رود.

اماراتی: قطر همچنان همسایگانش را تحریک می‌کند

وزیر مشاور در امور خارجی امارات که کشورش به همراه عربستان و بحرین دو عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس و مصر از سال گذشته با قطع روابط با قطر مرزهای خود را به روی این کشور بستند، گفته دوحه به تحریک علیه همسایگان خود ادامه می‌دهد. به‌گزارش اسپوتنیک، اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یکشنبه بدون حضور امیر قطر برگزار شد.

 

ارسال نظر