اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۷۰

بیمه سلامت بازنشستگی ندارد

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‌بازنشستگی نمی‌شود. امیر پیروزیان به برخی از سوالات و ابهامات بیمه‌شدگان این سازمان پاسخ داد و با اشاره به اینکه بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‌بازنشستگی نمی‌شود، گفت: بیمه سلامت فرد بیکاری که پس از اشتغال توسط کارفرما بیمه می‌شود به علت هم پوشانی بیمه‌ای حذف و آن فرد باید نسبت به ارایه دفترچه بیمه خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام کند.  مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت با تاکید بر یک ساله بودن بیمه سلامت، اظهار کرد: افراد بی‌بضاعت در صورت تایید ناتوانی مالی آنها، می‌توانند از استمرار این بیمه برخوردار شوند. پیروزیان با بیان اینکه بیمه سلامت تنها یک بیمه پایه است و بیمه تکمیلی محسوب نمی‌شود، افزود: بنابراین هیچ محدودیتی برای داشتن بیمه تکمیلی توسط مشمولان این صندوق بیمه‌ای وجود ندارد. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی‌ همچنین با اشاره به تفاوت بین بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی با سایر صندوق‌های این سازمان در مراکز درمانی طرف ‌قرارداد، اظهار کرد: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و فقط می‌توانند از خدمات ‌مراکز دانشگاهی یا دولتی بهره‌مند شوند.‌

جنگل‌های زاگرس هر سال آب می‌رود

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه گاز رسانی به مناطق جنگلی راهکاری برای جلوگیری از استفاده از چوب به عنوان سوخت در مناطق جنگلی تلقی می‌شود، گفت: هر ساله از وسعت جنگل‌های زاگرس کاسته می‌شود واین مساله بسیار نگران‌کننده است.

جلال محمود‌زاده  درباره وضعیت قاچاق چوب در جنگل‌های کشور، گفت: برای جلوگیری از قاچاق چوب باید فکری اساسی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال درمناطق مرزی و جنگلی کرد و درغیر اینصورت نمی‌توان جلوی خروج دام، قاچاق چوب وغیر را از کشور گرفت. نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قاچاق چوب یکی از خطرناک‌ترین قاچاق هایی است که در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: توقف قاچاق چوب از جنگل‌ها نیازمند ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در مناطق جنگلی کشور است زیرا زمانی که افراد هیچ نوع درآمدی نداشته باشند نمی‌توان از قاچاق چوب از جنگل‌ها جلوگیری بعمل آورد.  وی تصریح کرد: قاچاق چوب بطور مستقیم به اکوسیستم محیط زیست ضربات اساسی وارد می‌کند واین در حالی است که خطرناک‌ترین قاچاق در بخش کشاورزی، قاچاق چوب در کشور است زیرا با کاسته شدن پوشش‌های جنگلی بطور حتم آلودگی هوا نیز افزایش می‌یابد.

لزوم برخورد قانونی با مافیای کودکان کار

عضوهیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جرم‌ و رفتارهای کودکان کارخارجی قابل رصد نیست، گفت: افراد سود جو، پشت پرده رشد کودکان کار را حمایت می‌کنند بنابراین می‌بایست با این افراد برخورد سخت قانونی کرد. روح‌الله بابایی درباره وضعیت کودکان کار در کشور، گفت: دستگاه‌های متولی کودکان کار باید با اراده و همت والا با سودجویانی که کودکان کار را مجبور به کارمی‌کنند، برخورد قانونی کنند زیرا بی‌تفاوتی به ماندگاری کودکان کار در خیابان‌ها، بطورحتم می‌تواند در آینده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در کشور وسعت ببخشد. بابایی افزود: کودکان کار خارجی شناسنامه ندارد که بتوان فعالیت‌های افراد مذکور را از مسیر قانونی مورد رصد قرار داد بنابراین باید، نهادهای امنیتی و انتظامی با نگاه کلان وارد این مقوله شوند زیرا با این اوصاف کودکان کار خارجی هر نوع جرمی را نیزکه مرتکب می‌شوند، نمی‌توان با این اوصاف مورد ردیابی قرار داد.

 

 

ارسال نظر