اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۹۲

نیاز روستاها به اینترنت برای پرونده الکترونیکی سلامت

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، گفت: اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت نیازمند دسترسی تمام روستاها به اینترنت است بنابراین باید وزارتخانه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات گام‌های اساسی برای اجرایی یکپارچه طرح مذکور بردارند.

منوچهر جمالی سوسفی  درباره وضعیت ایجاد پرونده الکترونیکی در سیستم پزشکی وحوزه سلامت در کشور، گفت: ایجاد پرونده الکترونیکی در سیستم پزشکی راهکاری اصولی و نوین برای کاهش هزینه‌های درمانی در حوزه سلامت است اما این مهم نیازمندهمکاری تمام دستگاه‌های مرتبط به طریق سراسری در کشور است.نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت، شرح و حال بیمار را در اختیار پزشک قرار می‌دهد ودر نهایت پزشک می‌تواند به سادگی طبق شرایط بیمار، نسخه‌ای مناسبی برای درمان بیماران تجویز کند یا به دیگر پزشکان متخصص بیمار را برای درمان‌های تکمیلی ارجاع دهد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات با همکاری وزارت بهداشت ودرمان باید با تفاهم و برنامه‌ریزی اصولی پرونده الکترونیکی در حوزه سلامت را اجرایی کند واین در حالی است که لازمه این مهم این است که تمام روستاهای کشور مجهز به اینترنت شود تا تمام روستاها کشور نیز بتوانند در طرح مذکور شرکت کنندو استثنایی در این طرح در نظر گرفته نشود.جمالی سوسفی افزود: اجرایی طرح پزشک خانواده و توسعه سیستم ارجاع پزشک در کنار عملیاتی شدن راهنمایی بالینی می‌تواند بسیاری از هزینه‌های درمانی در حوزه سلامت را کاهش دهد.عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآورشد: اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت نیازمند دسترسی تمام روستاها به اینترنت است بنابراین باید وزارتخانه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات گام‌های اساسی برای اجرایی یکپارچه طرح مذکور بردارند.

نداشتن کلاه ایمنی، عمده دلیل مرگ موتورسواران

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.

سرهنگ عین‌الله جهانی در اولین یادمان قربانیان حوادث ترافیک شهری، اظهار کرد: موتورسواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است و هم‌اکنون موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.وی با اشاره به اینکه اغلب کشته‌شدگان موتورسواری، جوانان هستند، تصریح‌ کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که از کلاه‌ ایمنی استفاده نمی‌کنند.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه سالانه

۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات، جان خود را از دست می‌دهند که با وجود روند کاهشی، آمار بالایی است، افزود: البته آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته است و این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد.

جهانی با بیان اینکه ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌ساز برون‌شهری در کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها همچنان نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که باید تلاش شود نواقص برطرف شود.

در ادامه این برنامه، شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه تخلیه وسایل موتوری از هسته مرکزی شهر از برنامه‌های شهرداری زنجان است، تاکید کرد: باید بپذیریم هسته مرکزی شهر ظرفیت خیل زیادی از وسایط نقلیه را ندارد و باید برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی دقیق و طرح‌های جدید را ارایه دهیم. مسیح‌الله معصومی با اشاره به تلاش شهرداری برای بهبود ترافیک شهری در زنجان، بیان کرد: اقدامات شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در هسته مرکزی است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری برای کاهش تصادفات درون‌شهری، اظهار کرد: این تلاش از طریق یک کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی رانندگی در زنجان انجام می‌شود.

 

ارسال نظر