اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۳۶۲

رفع همپوشانی ۲.۵ میلیون نفر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رفع همپوشانی ۲ تا ۲.۵ میلیون بیمه شده خبر داد و گفت: به زودی تعداد واقعی بیمه‌شدگان مشخص می‌شود. طاهر موهبتی در مورد طرح همپوشانی به مهر گفت: این طرح مدتی است که از سوی سازمان بیمه سلامت اجرایی می‌شود و سازمان‌های بیمه‌ای نیز در این خصوص با ما همکاری می‌کنند. وی گفت: به منظور رفع همپوشانی با کمیته امداد، سازمان تامین اجتماعی وسازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده که در این خصوص اقدامات لازم انجام می‌شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: براساس اقدامات انجام شده تاکنون ۲ تا ۲.۵ میلیون همپوشانی بیمه‌ای رفع شده است و امیدواریم تا پایان سال با حذف تمامی همپوشانی‌ها تعداد واقعی بیمه‌شدگان مشخص شود. موهبتی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد افرادی که دفترچه بیمه دارند از جمعیت کشور بیشتر است، گفت: بیش از ۸۰ میلیون دفترچه بیمه میان بیمه‌شدگان سازمان‌های مختلف وجود دارد این درحالی است که گفته می‌شود حدود ۱۰ درصد از مردم ایران نیز بیمه نیستند به همین دلیل باید هر چه زودتر در جهت رفع مشکلات همپوشانی اقدام شود. به گفته وی، در این صورت می‌توان در جهت بیمه شدن اقشاری که به دلایل مختلف بیمه نیستند اقدام کرد.

تغییر تاریخ‌ مصرف داروها در« ناصرخسرو»

عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران نسبت به خرید دارو از بازار ناصرخسرو به مردم هشدار داد و گفت: سوداگران ناصرخسرو بی‌شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است. رهبرمژدهی‌آذر، ضمن هشدار نسبت به تهیه دارو از ناصر خسرو، گفت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که مردم مجبور می‌شوند داروهای مورد نیاز خود را از ناصرخسرو و سایت‌های مجازی غیر رسمی تهیه کنند. در این زمینه مردم باید بدانند که سلامت بیماران خود را در معرض خطری بیش از بیماری اولیه قرار داده‌اند. متاسفانه بحث تحریم‌ها و برخی کمبودهای دارویی، سبب رونق بازار ناصر خسرو شده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را در جامعه داروسازی کشورمان ایجاد کرده است. وی افزود: سوداگران ناصرخسرو بی‌شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است. این درحالی است که چنین ادعایی، دروغ و کذب محض است. مژدهی‌آذر تاکید کرد: هیچ شخصی حق ندارد تاریخ مصرف یک دارو را تغییر دهد و چنین حرف‌هایی هم که از سوی فروشندگان دارو در ناصرخسرو مطرح می‌شود، خلاف واقع است. مردم باید بدانند که آنها هدفی جز فریب مردم و پر کردن جیب قاچاقچیان دارو را دنبال نمی‌کنند. عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: متاسفانه در شرایط فعلی به نظر می‌رسد علاوه بر داروهای خارجی، داروهای ایرانی هم در ناصرخسرو عرضه می‌شود و در این خصوص باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم انجام شود تا از خرید دارو جز از داروخانه‌های رسمی کشور پرهیز کنند. وی در پایان تاکید کرد: حتی داروخانه‌های رسمی نیز مجاز به تغییر تاریخ انقضای داروها نیستند و این کار تخلف محسوب می‌شود.

بهارستان به داد بیماران SMA برسد

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بهارستان در بودجه ۹۸ به داد بیماران SMA برسد، گفت: کمک‌های حمایتی به بیماران SMA در اولویت برنامه‌های درمانی سال ۹۷ قرار بگیرد. ا درباره وضعیت بیماران SMA در کشور، به خانه ملت گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید در بودجه 98 ردیفی مستقل برای بیماران در نظر بگیرند و این در حالی است که‌وضعیت این نوع از بیماران بسیار خاص است بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان پشتوانه‌ای محکم، بیماران را در پروسه‌ای درمانی تنها نگذارد.  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک‌های حمایتی و اضطراری در سال 97 برای بیماران SMA در نظر گرفته شود تا بتوان این برهه زمانی را طی کرد اما راهکار اساسی این است که ردیف بودجه اختصاصی برای بیماران SMA اختصاص یابد، تصریح کرد: عوارض دخانیات در کشور برای درمان بیماران SMA اختصاص یابد.  سلیمی افزود: عوارض کارخانجات صنعتی آلاینده و دخانیات برای درمان هزینه‌های بیماران SMA به طریق اورژانسی در نظر گرفته شود و این در حالی است که ما مسوول هستیم برای درمان بیماران سنگ تمام بگذاریم حتی اگر هزینه‌های درمان این نوع از بیماران بسیار بالا باشد.  سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بهارستان در بودجه 98 به داد بیماران SMA برسد یادآورشد: کمک‌های حمایتی به بیماران SMA در اولویت برنامه‌های درمانی سال 97 قرار بگیرد.  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بیماری SMA یک بیماری ژنتیکی است و در این بیماری بر اثر عدم شکل‌گیری کامل یک پروتئین در سلول‌های انسان، برخی عصب‌های حرکتی نمی‌توانند فعالیت خودشان را انجام دهند و به همین دلیل عضلات فرد دچار اختلال می‌شود و در حرکت‌شان محدودیت ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظر