فرهنگیان به سختی زندگی می‌کنند

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۸۱
فرهنگیان به سختی زندگی می‌کنند

معلمان نسبت به وضعیت معیشتی‌شان معترضند و در یکی دو ماه گذشته نیز اعتراضشان را به اشکال مختلف نشان داده‌اند، اما آموزش و پرورش اولویت اصلی دولت نیست و بودجه این وزارتخانه نیز کفاف شرایط بهتری را نمی‌دهد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حقوقی که فرهنگیان در مقابل تکان‌های اقتصادی دریافت می‌کنند، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. محمد بیرواند در خصوص اعتراضات اخیر معلمان به وضعیت کاری خود به ایلنا گفت: اقتصاد ما در طول امسال در نوسان زیادی بود و هر لحظه افرایش قیمت داشتیم. اگرچه در فروردین امسال حداقلی به حقوق معلمان اضافه شده بود، اما در مقابل این همه شوک و نوسانات اقتصادی اصلا جواب نمی‌دهد، ضمن اینکه برای معلمان نه مقدور و نه میسر است که بخواهند به شغل دیگری روی بیاورند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی به شرایط دشوار معیشتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: حقوقی که فرهنگیان در مقابل تکان‌های اقتصادی دریافت می‌کنند، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد و اعتراضشان در همین راستا بوده‌ است، ما هم به دولت تذکر دادیم که باید حقوقق بگیران را بطور ویژه ببینند. به نظرم باید امسال قبل از ورود به بودجه سال ۹۸ سهم این نوسان لحاظ شود، زیرا زندگی فرهنگیان سخت شده و به سختی زندگی‌شان را می‌گذرانند، بنابراین دولت باید حتما طی همین امسال حقوق‌بگیران و به ویژه فرهنگیان را بیشتر ببیند و به آنها توجه کند.

او همچنین درباره استیضاح وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق شنیده‌ها در مجلس برای استیضاح وزیر علوم امضا جمع کردند و فکر می‌کنم برای استیضاح او امضای بیشتری جمع شده باشد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح باید آخرین اقدام مجلس باشد، بنابراین نباید به خاطر کمترین خللی که مشاهده می‌شود، شخص استیضاح شود و این به صلاح نیست. او درباره عملکرد وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: من بر این باورم آموزش و پرورش با توجه به وضعیت موجود آنچه در چنته داشته، انجام داده و تلاشش را می‌کند و با وجود اینکه با مسائل اقتصادی مواجه هستیم، اما تلاش خود را با حداقل‌هایی که دارد، انجام می‌دهد و در مجموع با این شرایط اقتصادی تلاش‌های آموزش و پرورش بد نبوده است و از نظر سایر حوزه‌های پرورشی و آموزشی هم تلاش‌هایی می‌کند.

او اظهار کرد: من معتقدم اگر بخواهیم عملکرد آموزش و پرورش را بررسی کنیم هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و باید راه زیادی را برویم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نظام رتبه‌بندی نیز گفت: من در سفری که با وزیر آموزش و پرورش داشتم دیدم که جدیت او در اجرای رتبه‌بندی کمتر از ما نیست. البته ممکن است موانعی مثل تامین اعتبار و بودجه سر راه باشد و باید این تامین اعتبار صورت بگیرد، از طرف دیگر لایحه رتبه‌بندی از طرف آموزش و پرورش به دولت ارایه شده و کار آن در کمیسیون رو به اتمام است و یکی از محور‌های استیضاح وزیر هم همین است.

 

 

ارسال نظر