رشد 16.5 درصدی سهم مدیریت زنان در دولت

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۹۹

معاون رییس‌جمهوری در اموز زنان و خانواده با اشاره به سیاست‌گذاری دولت دوازدهم برای مدیریت زنان گفت: تحرک خوبی در این زمینه اتفاق افتاده و رشد افزایش مدیران زن در استانداری‌ها حدود 60 درصد و در سطح کلان دولت 16.5 درصد بوده است.

معصومه ابتکار گفت: مهارت گفت‌وگو با موضوع کتابخوانی و قصه‌گویی ارتباط مستقیم دارد و طبق مطالعات بلندمدت بین‌المللی آدم‌های موفقی که توانستند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و نهایتا توانسته‌اند مسیرهای درستی در زندگی انتخاب کنند آدم‌هایی بودند که در دوران کودکی فضای قصه گویی و گفت‌وگو برایشان زیاد بوده است.

او افزود: اینها ریشه‌ها و باورهای فرهنگی و جنبه‌های مهم تربیتی ماست که متاسفانه یا کم به آن پرداختیم یا درست نپرداختیم، از خانواده هم شروع و بعد به مدرسه و دانشگاه و جامعه می‌رود. معاون رییس‌جمهوری گفت: یک مدیر هیچ‌وقت از کتاب خواندن،

قصه‌گویی و زیاد شنیدن بی‌نیاز نیست.

ابتکار با اشاره به برجسته شدن نقش زنان به ویژه در عرصه کتابداری گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت دوازدهم حضور زنان در عرصه‌های مدیریت کشور است و الان در بخش دولت فقط 40 درصد از کارمندان دولت خانم هستند. او افزود: در بحث

صنایع‌دستی 75 درصد تولیدات صنایع دستی ایران که رتبه برتر جهانی از نظر کیفیت و زیبایی شناختی دارد را خانم‌ها دارند چون فضا فراهم شده و به لطف همت زن ایرانی این اتفاق افتاده است. وی افزود: تاکید و سیاست‌گذاری امروز دولت این است که

30 درصد از مناصب دولتی باید طی دوره چهار ساله دولت دوازدهم در اختیار خانم‌ها قرار گیرد و برنامه‌ریزی برای این مساله در سطح وزرا صورت گرفته و طبق گزارش در سطح استانداری‌ها تحرک خوبی اتفاق افتاده و حدود 60 درصد رشد داشته‌ایم و در سطح کلان دولت رشد مدیران زن 16.5 بوده است.

ابتکار ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی نیاز افق روشنی داریم که پیش نیازش توجه به مباحث فرهنگی، حوزه کتاب، کتابخوانی و تاثیر الهام بخش کتاب در زندگی انسان است و اگر سیاست‌گذاری خوبی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم این افق گشایی را که منشأ امید و نشاط برای جامعه ماست داشته باشیم.

او افزود: بدخواهان ایران به دنبال گرفتن امید از ایران هستند که اگر بتوانیم این افق گشایی را انجام دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.

 

ارسال نظر