اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۰:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۸۷۷

برخورد قاطع با فروشندگان اسلحه در فضای مجازی

رییس پلیس تهران بزرگ از برخورد قاطعانه با عاملان خرید و فروش چاقو و اسلحه در فضای مجازی خبر داد.

حسین رحیمی درباره خرید و فروش بلیت مسابقات ورزشی از جمله فوتبال با قیمت گزاف در فضای مجازی گفت: در صورتی که پلیس در بحث خرید و فروش بلیت‌های مسابقات به تخلفی برسد، قطعا با آن برخورد می‌کند. رییس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی گفت: هرگونه خرید و فروش اقلام و ادواتی مانند چاقو یا اسلحه در فضای مجازی خلاف قانون است و در صورتی که پلیس آن را مشاهده کند، قطعا با آن برخورد خواهد کرد. با گرداننده سایت و افرادی هم که در این رابطه فعالیت یا اقدام به خرید می‌کنند، قطعا برخورد خواهد شد، چراکه خلاف قانون است.

او ادامه داد: در پلیس اطلاعات امنیت یک بخش پلیس فتا داریم و با موضوعات اینچنینی قطعا برخورد خواهیم کرد. رحیمی همچنین درباره تاثیر اجرای طرح LEZ در کاهش آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: بطور حتم اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود. وقتی از تردد خودروهای دودزا جلوگیری کنیم، قطعا تاثیر مثبتی در کاهش آلاینده‌ها خواهد داشت.

او با بیان اینکه همه خودروها باید معاینه فنی دریافت کنند، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در بحث معاینه فنی این است که برای مردم دردسر ایجاد نشود بطور مثال نباید به گونه‌ای باشد که مردم تا پاسی از شب در صف‌های طولانی برای گرفتن معاینه فنی در انتظار باشند. رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: باید مقدمات آماده باشد تا مردم بتوانند به راحتی معاینه فنی دریافت کنند.

طلب سنگین شرکت‌های داروسازی از بیمه‌ها

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه شرکت‌های داروسازی مبالغ بالایی از بیمه‌ها طلبکارند، گفت: دولت اگر اراده‌ای برای خدمات‌رسانی بهینه در حوزه درمان دارد الزامی است که منابع مالی بیمه‌ها را به میزان صد در صد پرداخت کند.

رسول خضری درباره وضعیت بدهکاری بیمه‌ها به شرکت‌های داروسازی، گفت: عدم تزریق اعتبارات کافی به بیمه‌ها توسط دولت مانع خدمات‌رسانی بهینه بیمه‌ها در حوزه بهداشت و درمان است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌های داروسازی مبالغ بالایی از بیمه‌ها طلبکارند و این درحالی است که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت دارو نیز به مراتب افزایش یافته است. خضری افزود: افزایش نرخ ارز با توجه به اینکه 99درصد مواد اولیه دارو به کشور وارداتی است، موجب شده است که قیمت تمام شده دارو برای تولید کننده در کشورگران تمام شود بنابراین تولیدکنندگان داخلی نیز در تولید دارو با مشکلات اقتصادی روبرو شده‌اند. او به خانه ملت گفت: قسمت عمده‌ای از صنایع بسته‌بندی نیز با ارز آزاد از خارج کشور وارد می‌شود بنابراین قیمت تمام شده دارو در شرکت‌های داروسازی با این شرایط با افزایش روبرو میشود و این درحالی است که در بحث تخصیص ارز 4200 تومانی دولت می‌تواند به نحوی عمل کند که حوزه بهداشت ودرمان آسیب نبیند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه شرکت‌های داروسازی مبالغ بالایی از بیمه‌ها طلبکارند یادآورشد: دولت اگر اراده‌ای برای خدمات رسانی بهینه در حوزه درمان دارد، الزامی است که منابع مالی بیمه‌ها را به میزان صددرصد پرداخت کند.

سمن‌های جوانان رتبه‌بندی می‌شوند

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح پایلوت رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در استان‌های قزوین و سمنان خبر داد.

سجاد سالک در مورد روند اجرا و آماده‌سازی طرح رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد به ایسنا گفت: بنا داریم تا با استفاده از ارزیابی و پایش اطلاعات جمع‌آوری شده از دو استان قزوین و سمنان الگو و مدل رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را تدوین کنیم. برای این منظور ممکن است حتی از برخی سازمان‌های فعال مردم‌نهاد هر استان نیز بهره بگیریم اما روش اجرای کار به نتایج بررسی پایلوت بستگی دارد.

او با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های معاونت ساماندهی امور جوانان در حال حاضر شناسایی سازمان‌های مردم نهاد فعال و غیر فعال است، اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی به این جمع بندی رسیدیم که سمن‌های فعال در دو سطح «عالی» و «خوب» رتبه‌بندی ‌شوند. همچنین سمن‌های غیرفعال نیز در دو دسته «متوسط» و «کاملا غیرفعال» قرار خواهند گرفت. با این حال ممکن است الگوی رتبه‌بندی پس از طرح پایلوت با تغییراتی مواجه شود. مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو پروانه سمن‌های غیر فعال نیز تصریح کرد: در حال حاضر قصد داریم تا در مرحله ارزیابی اولیه از جنبه‌های تشویقی استفاده کرده و به سمتی حرکت کنیم که بین سازمان‌های مردم نهاد جوانان رقابت مثبت ایجاد شود. به همین دلیل فعلا به دنبال حرکت‌های چکشی و تند مثل ابطال اعتبارنامه آنها نیستیم.

سالک با بیان اینکه طرح رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان می‌تواند تصویر روشنی از سمن‌های کارآمد و غیرفعال ارایه کند گفت: پس از پایان رتبه‌بندی و اعتبارسنجی نتایج نهایی در قالب جشنواره «اتفاق» و با حضور مسوولان بلندپایه کشور ارایه خواهد شد و از این پس معیار معاونت جوانان در مواجهه با سمن‌ها، همین رتبه‌بندی خواهد بود.

 

ارسال نظر