اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۱۷

بازگرداندن بیش از۲ هزار  زائر فاقد  مدارک

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: تاکنون از تردد دو هزار نفر از مسافران ایرانی و اتباع خارجی بدون روادید، گذرنامه و مدارک معتبر جلوگیری شده است.

محمد شرفی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه پلیس پیشگیری ناجا برای تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: ماموریت ما در طول راهپیمایی اربعین حسینی کنترل لایه به لایه جمعیت و پایش تمامی راه‌های منتهی به مرزهای غربی است. او افزود: مجموعه پلیس پیشگیری در سطوح مختلف و در نقاط واقع در مسیر حرکت زائران لایه‌های متعددی را ایجاد و بطور مستمر تدابیر قرارگاه مرکزی اربعین در این خصوص را عملیاتی می‌کند. فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی خاطرنشان کرد: ماموریت پلیس پیشگیری ناجا در این خصوص بسیار گسترده بوده و حجم بالایی از نیروها با تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش می‌کنند و به لطف پروردگار و عنایت امام عصر(عج) تاکنون نیز در انجام این ماموریت توفیق حاصل شده و به نحوی شایسته از عهده این وظیفه سنگین و حساس برآمده‌ایم. شرفی با اشاره به اینکه شرایط راهپیمایی اربعین به گونه‌ای است که در کشور عراق سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به گذشته در مورد ورود مسافران بدون روادید اعمال می‌شود، گفت: به همین دلیل نیروی انتظامی در راستای خیر و صلاح خود زائران به صورت دقیق‌تری مدارک این عزیزان را کنترل می‌کند. وی ادامه داد: پلیس پیشگیری ناجا تا امروز در استان‌ها و محورهای واقع شده در مسیر تردد زائران از عبور نزدیک به دو هزار نفر از مسافران ایرانی و اتباع خارجی بدون روادید یا مدارک معتبر جلوگیری کرده است. رییس پلیس پیشگیری ناجا دلایل توفیق این پلیس در امر کنترل و بازگرداندن افراد بدون روادید در چنین سطح گسترده‌ای را اتخاذ تدابیر دقیق و برنامه‌ریزی شده، استقرار ایستگاه‌های بازرسی متعدد و با پوشش سراسری و حتی تحت کنترل قرار گرفتن مسیرهای فرعی، حضور فعال نیروهای آموزش دیده با تلاش شبانه روزی و حضور مستقیم هیات رییسه و معاونان ستادی پلیس پیشگیری در قرارگاه‌های فرعی برای هدایت عملیات به گونه‌ای که از تجارب و دانش آنها به بهترین شکل بهره‌برداری شود، دانست.

استفاده اجباری محیط‌بانان از جلیقه ضد گلوله

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس استفاده اجباری محیط بانان از جلیقه ضد گلوله را اقدامی موثر در جهت حفظ جان و افزایش ضریب زنده ماندن آنها دانست. علی ابراهیمی با ارزیابی مثبت استفاده اجباری محیط بانان از جلیقه ضد گلوله گفت: محیط بانان بطور مداوم در معرض خطراتی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز قرار دارند و تجهیز آنها می‌تواند جانشان را در برابر خطرات حفظ و ضریب زنده ماندن آنها را افزایش دهد. محیط‌بانان با دستان خالی و کمترین تجهیزات و امکانات از جان حیات وحش در مقابل شکارچیان غیرمجاز دفاع می‌کنند. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه محیط‌بانان با دستان خالی و کمترین تجهیزات و امکانات از جان حیات وحش در مقابل شکارچیان غیرمجاز دفاع می‌کنند، به خانه ملت گفت: در دنیا محیط بانان به پیشرفته‌ترین امکانات مجهز هستند اما متاسفانه محیط بانان ما بارها جان خود را در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز به دلیل کمبود امکانات از دست داده‌اند. وی با یادآوری اینکه تعداد شکارچیان غیرمجاز در حال افزایش است و باید تعداد محیط‌بانان نیز افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه کمبود محیط‌بان در برخی مناطق نسل حیات وحش را در معرض انقراض قرار داده و موجب افزایش تعدی و تعرض به پاسداران محیط زیست شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه محیط بانان با کمبود بیسیم مواجه هستند، گفت: هر چند بیسیم جزو وسایل ضروری و حیاتی محیط‌‌بانان به شمار می‌رود اما متاسفانه برخی از آنها این وسیله حیاتی را در اختیار ندارند و در صورت تخریب تعمیر آن مدت‌ها زمان می‌برد.

ممنوعیت  خروج حتی  یک کیلو  خاک از کشور

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خروج حتی یک کیلو خاک از کشور ممنوع است، گفت: خاک میراث کشور است بنابراین می‌بایست با قاچاقچیان خاک برطبق لایحه حفاظت از خاک برخورد قاطع قانونی شود. علاء الدین خادم درباره وضعیت اجرایی لایحه خاک درکشور، گفت: خاک مقدس‌ترین سرمایه کشور است بنابراین الزامی است که با تدابیر ویژه از این نعمت خدادادی محافظت شود بنابراین الزامی است که لایحه حفاظت از خاک به عنوان پشتوانه قانونی محکم مانع تصرف این منبع حیاتی توسط سودجویان شود. نماینده مردم سپیدان درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگرانی و حفاظت از خاک در ابعاد مختلف محیط زیستی در لایحه حفاظت از خاک گنجانده شده است و این در حالی است که قانون در زمینه جلوگیری خروج خاک از کشور بسیار روشن، شفاف و دقیق است. خادم افزود: دستگاه‌های نظارتی می‌بایست، حتی از خروج یک کیلو خاک از کشور نیز جلوگیری بعمل آورند زیرا خاک میراث کشور است و اگرهم ضرورتی برای خروج خاک از کشور باشد، می‌بایست برابر قانون تصمیم‌گیری شود. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: خاک یک کشور بطور مستقیم با مقوله حفاظت از محیط زیست در ارتباط است زیرا تولید خاک مدت‌ها زمان می‌برد و برای جلوگیری از قاچاق خاک از کشور می‌بایست، وزارت کشاورزی دستگاه‌های متولی وقوه قضاییه با این نوع از تخلفات برخورد قانونی کنند.

 

 

ارسال نظر