اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۳۳

تنظیم آیین‌نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر تصویب آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی از تنظیم آیین‌نامه «شب‌مانی دانش‌آموزان در مدرسه» خبر داد. مهدی نوید ادهم با بیان اینکه هفته قبل آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی را در شورای عالی بررسی کردیم اظهار کرد: اردو یکی از فعالیت‌های موثر آموزشی و تربیتی ماست که برخی کاستی‌های نظام آموزشی که در کلاس ظرفیت ارایه آن وجود ندارد را جبران می‌کند. او افزود: آنچه در قالب اردوها چه در درون و چه بیرون مدرسه به دانش‌آموزان ارایه می‌شود بسیار موثر است و معمولا در فضای نشاط آمیز و جذاب مثل اردوگاه‌ها، پارک‌ها، طبیعت و زیارتگاه‌ها، یادگیری در محیط صمیمانه و دقیق‌تر اتفاق می‌افتد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته با مخاطرات حمل و نقل و رفت و آمد دانش‌آموزان و نارسایی‌هایی چون عدم استفاده بهینه از حضور بچه‌ها در اردو روبرو هستیم به ایسنا گفت: لذا این آیین‌نامه چندین جلسه در دستورکار شورای عالی قرار گرفت و مواردی مانند اینکه ابتدایی‌ها چه قدر بتوانند اردو بروند و آیا مجاز هستیم به عنوان مثال یک هفته دانش‌آموز را خارج استان نگه داریم؟ و آثار مثبت و منفی آن چیست؟ به بحث گذاشته شد و در نهایت آیین‌نامه به تصویب رسید. نوید ادهم ادامه داد: همچنین قرار شد همکاران کار جدیدی ارایه دهند که شب مانی دانش‌آموزان در مدرسه است. اینکه دانش‌آموزان بخواهند شب‌هایی را مدرسه خودشان بمانند نیازمند قانون و ضابطه‌ است. شب مانی یکی از فعالیت‌های موثر است. دانش‌آموزان می‌توانند شب‌هایی را در مدرسه خودشان به عنوان تفریح و بازی یا برگزاری شب‌های قدر و ... بمانند. اکنون هم در مدارسی دانش‌آموزان برای درس و کنکور و امتحان در مدرسه می‌مانند و فرقی ندارد مدرسه دولتی و غیردولتی باشد. این امر یک آیین‌نامه ویژه می‌خواهد و قرار شده تنظیم و به شورای عالی ارایه شود.

حضور تیم‌های مقابله‌  با برهم‌زدن امنیت در مرز

رییس پلیس آگاهی ناجا از حضور تیم‌های مقابله‌ با سرقت و برهم‌زدن امنیت در شهرهای مرزی مهران، شلمچه و چزابه خبر داد. محمدرضا مقیمی درباره اقدامات پلیس آگاهی ناجا در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه گفت: از آنجا که تامین امنیت شهرها برعهده پلیس آگاهی است، نیروهای این پلیس در شهرهای مهران، چزابه، شلمچه و اطراف شهرهای مرزی برای تامین امنیت حضور دارند. نیروهایی نیز از آگاهی تهران و از استان‌های دیگر به همراه کارشناسان آگاهی به این مناطق اعزام شده‌اند.  او ادامه داد: نیروهای اعزام شده به این مناطق با هماهنگی و همکاری استان با افرادی که قصد بر هم زدن امنیت شهرها را دارند، مقابله و مبارزه می‌کنند. رییس پلیس آگاهی ناجا در مورد برخی مشکلات در سال‌های گذشته گفت: در سنوات گذشته یکی از اشکالاتی که وجود داشت، پراکنده پارک کردن خودروها و جای نامناسب پارک خودروها بود و مسافران در هنگام برگشت بعضا چون در مقابل یکدیگر پارک کرده و راه خروج را بسته بودند، هر خودرویی که قصد خارج شدن داشت، باید خودروی مقابل را جابه‌جا می‌کرد و به خودروها آسیب وارد می‌شد. مقیمی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بعضا آمار سرقت از داخل خودرو زیاد نبود و آمار خسارتی که به خودروها وارد می‌شد، بسیار زیاد بود، چراکه به صورت نامنظم خودروها پارک می‌شد.

او ادامه داد: اگر همه افراد رعایت کنند و خودروهای خود را در جای مناسب پارک کنند و اقدامات امنیتی را انجام دهند، ان‌شاءالله سرقت کمی خواهیم داشت. پلیس نیز در شهرها حضور دارد و مسیرها را کنترل می‌کند. همچنین تیم‌های فعال در زمینه مقابله با سرقت‌های داخل خودرو در این مناطق حضور دارند و امیدواریم با این اقدامات سرقت‌ها را به حداقل برسانیم.

بدهی انباشته حوزه دارو مانع اجرای قانون

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس، هشدار به توزیع‌کنندگان داروی اخلالگر در بازار دارو را بدون توجه به پرداخت مطالباتشان اقدامی بیهوده دانست. محمد نعیم امینی فرد در واکنش به هشدار سازمان غذا و دارو که در پی آن اخلالگران حوزه توزیع دارو که به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، گفت: هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت یا دراز مدت برای تخصیص به موقع ارز به واردات مواد اولیه دارو یا تقویت بخش‌های محدودی در حوزه دارو که در آنها تولیدات دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد، صورت بگیرد، ضمن اینکه این یک اصل است که باید سازوکار لازم برای رقابت آنها نیز فراهم شود. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: این امر صحیحی است که باید در جهت برقراری انضباط اقتصادی نظارت شود، اما برخورد با اخلالگران توزیع دارو راه‌حل آن نیست، بلکه باید برای رفع نیاز این بخش تدارک دیده شود و این اطمینان به مردم و مجلس داده شود که مبلغ 3/5 میلیارد دلار تخصیص‌یافته به حوزه سلامت به موقع پرداخت خواهد شد. او اظهار کرد: اخطار سازمان غذا و دارو که در راستای اقدامات نظارتی آن صورت گرفته نباید به صدور بیانیه‌های شدیداللحنی که اثر مطلوبی به همراه ندارد، منتهی شود، بنابراین باید حتما سازوکار تدارک و توزیع دارو را ساماندهی کنیم. این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: موضوع مهم دیگری که در حوزه دارو وجود دارد، کمبود نقدینگی دارو و تجهیزات پزشکی است که به دلیل عدم پرداخت مطالبات این بخش بعضا تا 400 روز به بدهی انباشته تبدیل شده است که برای ممانعت از بروز اخلال در نظام توزیع دارو باید در گام اول مطالبات حوزه دارو پرداخت شود.

 

 

ارسال نظر