اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۶۸

آماده‌باش 30 هزار پلیس در سه پایانه مرزی اربعین

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آماده‌باش 30 هزار مامور پلیس در سه پایانه مرزی اربعین اعلام کرد که خروج خودروهای عمومی که دارای پلاک مربوطه هستند از کشور و ورود به عراق بلامانع است.

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه جانشین فرمانده ناجا با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در سه پایانه مرزی برای خروج از کشور تصریح کرد: 30 هزار نفر از ماموران پلیس در سه پایانه مرزی مستقر هستند و به زائران حضرت اباعبدالله الحسین خدمات‌رسانی می‌کنند. او با بیان اینکه زائران نیز همکاری خوبی با ماموران پلیس دارند، گفت: خوش‌بختانه با اقدامات انجام شده تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و ماموران پلیس بطور شبانه روزی در حال رصد فضا و تامین امنیت زائران هستند. فرمانده ناجا با بیان اینکه تامین امنیت با همکاری و هماهنگی زائران انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم که این وضعیت و همکاری تا پایان طرح ویژه اربعین و بازگشت زوار به کشور ادامه داشته باشد. اشتری در پاسخ به پرسشی درباره خروج خودروها از کشور و ورود به عراق اظهارکرد: خروج خودروهای عمومی که از قبل پلاک مربوطه را دریافت کرده و هماهنگی‌های لازم را نیز انجام داده باشند مجاز است اما طرف عراقی با تردد دیگر خودروها موافق نیست و اجازه آن را نمی‌دهد.

او درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده نیز گفت: آن پایگاه متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و عزیزان سپاه در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام داده و در حال پیگیری هستند.

آخرین آمار مرگ‌ومیر  مادران باردار

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، ضمن اعلام برنامه‌های اجرا شده در جهت سلامت مادران و نوزادان، گفت: برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده این است که میزان مرگ مادران را که در حال حاضر حدود ۲۰ در هر ۱۰۰هزار موالید زنده است تا ۱۲ سال آتی به ۸.۷ در هر ۱۰۰هزار نفر برسانیم.

نسرین چنگیزی در رابطه اقدامات وزارت بهداشت برای سلامت مادران و نوزادان گفت: برنامه اصلی اداره سلامت مادران و وزارت بهداشت، سلامت مادران و همچنین تضمین سلامت نوزادان تا دو ساعت ابتدای عمرشان است. در این راستا برنامه‌هایی کلی از قبیل خدمات خارج از بیمارستانی برای تضمین سلامت مادران در خدمات بهداشتی و مراقبتی در هر رده، خدمات بیمارستانی با عنوان بیمارستان دوستدار مادر و مراقبت‌های بعد از زایمان تا شش هفته پس از زایمان را داریم.

چنگیزی درباره وضعیت سلامت مادران در کشور گفت: ما جزو هفت کشوری هستیم که تا سال ۲۰۱۵ به اهداف توسعه هزاره از مرگ مادر و بهترین شرایط کاهشی میزان مرگ مادران را داشتیم. برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده این است که میزان مرگ مادران را که در حال حاضر حدود ۲۰ در هر ۱۰۰هزار موالید زنده است تا ۱۲ سال آتی به ۸.۷ در هر ۱۰۰هزار نفر برسانیم. این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که بیشترین اقدامات در راستای علل قابل پیشگیری مانند خون‌ریزی‌های بعد از زایمان و فشارخون‌های بارداری انجام شود.

او ادامه داد: در سال۹۷ به صورت متمرکز روی استان‌هایی که میزان مرگ در بین مادران بر اثر خون‌ریزی و ... زیاد بود، برنامه‌ریزی برای کاهش مرگ را شروع کردیم که در سال آینده این برنامه‌ها اجرایی می‌شوند. امیدواریم با اجرایی شدن برنامه‌ها ظرف دو تا سه سال آینده روند کاهشی را در علل قابل پیشگیری شاهد باشیم. چنگیزی با بیان اینکه هدف دیگر ما شناسایی راحت‌تر و سریع‌تر مادران پرخطر است، به ایسنا گفت: در این زمینه معاونت بهداشت و درمان در ارتباط با یکدیگر همکاری‌های لازم را نیز انجام می‌دهند. علاوه بر این همکاری‌ها، برنامه‌های عملیاتی طی دو _ سه سال گذشته برای کاهش عوارض شدید بارداری و زایمان نیز اجرا شده است. او افزود: برای ایجاد بهترین شرایط و محیط برای زایمان و به دنیا آمدن نوزادان سالم نیز برنامه‌ریزی‌هایی با کمک معاونت درمان انجام شده است که در بسته خدمتی سلامت مادران ارایه می‌شود.  به گفته چنگیزی، با ترویج زایمان طبیعی در قالب طرح تحول، کاهش سزارین را شاهد بودیم، اما نکته مهم این است که با مشکلات خاصه مادران نیز روبرو هستیم .

بازنشستگی در رتبه دهم وقایع استرس‌آور زندگی

‌مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه طبق تحقیقات، در فهرست ۴۳ واقعه استرس‌آور، «بازنشستگی» در جایگاه دهم قرار می‌گیرد گفت: یکی از مهم‌ترین وقایع استرس آور است که ورزش می‌تواند در کاهش آن موثر باشد.

زهرا زاده‌غلام با بیان اینکه اگر برای دوران بازنشستگی قدم برنداریم و برنامه نداشته باشیم به یک دوران کسالت آور تبدیل می‌شود گفت: تحقیقات متعددی میان ارتباط سلامت، ورزش و بازنشستگی انجام شده است. او افزود: طبق تحقیقات، ارتباط ابتلای بیماری‌های قلبی با دوران بازنشستگی ۴۰ درصد است و در فهرست ۴۳ واقعه استرس آور، بازنشستگی در جایگاه دهم قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین وقایع استرس آور است که ورزش می‌تواند در کاهش آن موثر باشد. مدیرکل فرهنگی و هنری صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بازنشستگی فرصتی را فراهم می‌کند که بیشتر به فعالیت‌های ورزشی پرداخته شود، گفت: برنامه‌های مختلفی را در سال‌های گذشته در صندوق بازنشستگی کشوری ترتیب داده‌ایم. امسال نیز میزبان ۴۵۵ ورزشکار در رشته‌های تنیس، شطرنج، شنا و دارت بودیم.

 

ارسال نظر