فرمانده پلیس راه کشور :طرح ترافیکی ویژه اربعین از امروز اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۰۴۲

فرمانده پلیس راه کشور از آغاز طرح سراسری اربعین با آماده باش 100 درصدی پلیس در تمام استان‌های کشور از روز شنبه خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی درباره اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین ۹۷ گفت: عملیات پلیس راهور برای اربعین امسال از ۲۴ مهرماه آغاز شده است اما از روز شنبه ۲۸ مهرماه طرح ترافیکی ویژه با حضور تمامی دستگاه‌های مسوول و آماده باش 100 درصدی پلیس راهنمایی و رانندگی در استان‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این طرح تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زائران از کشور عراق ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با تمامی نیروهای پلیس در سراسر کشور به ویژه استان‌های لرستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان انجام شده است و شرکت‌های حمل و نقلی نیز ساماندهی شده‌اند و موارد و آموزش‌های لازم به آنان ارایه شده است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه سازمان راهداری نیز اقدام به بهسازی و ترمیم بخش‌هایی از جاده‌ها کرده است، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در مورد پارکینگ‌ها نیز انجام شده است و امیدوارم که با اقدامات انجام شده شاهد سفر ایمن برای زائران اربعین حسینی باشیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه امسال شرایط کنترلی در مسیرها و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی از سوی پلیس تشدید شده است، گفت: از ۲۸ مهر ماه جاری تا ۱۴ آبان ماه امسال در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌شود و در همین راستا نیز کلیه عملیات عمرانی در این تاریخ در مسیرها و معابر این استان‌ها ممنوع است. همچنین شرکت‌های حمل و نقل در محورهای منتهی به مرز به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی، اجازه صدور بارنامه را در این تاریخ نخواهند داشت و ناوگان حمل بار و مسافر نیز از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها تحت نظارت قرار می‌گیرد.

    برقراری انضباط شهری در تهران

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران نیز از برقراری انضباط شهری پیاده‌روی اربعین در تهران با ۳۵۰ نیروی شهربان در راستای تسهیل آمد و شد و خدمت به عزاداران حسینی با همکاری شهرداری‌های مناطق خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدامیر فتاحیان با اشاره به اینکه مدیریت شهری و شهربان افتخار دارد که برقراری انضباط شهری راهپیمایی بزرگ اربعین در پایتخت را عهده‌دار است، افزود: جلسات هماهنگی شهربان با مناطق تهران در این خصوص برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۳۵۰ نیروی انضباط شهری با ۷۰ دستگاه خودرو و ۴۰ دستگاه موتورسیکلت در ۱۱ محور، انضباط شهری پیاده‌روی اربعین در تهران را از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برقرار خواهند کرد. تمامی مناطق ۲۲ گانه در طرح برقراری انضباط شهری این مراسم معنوی با شهربان همکاری دارند و مناطق ۲۰، ۱۶، ۱۴، ۱۳، ۱۲، ۷ به عنوان مناطق معین در این طرح فعال هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهربان از ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه (اربعین حسینی) در محورهای تعیین شده مستقر خواهند شد، افزود: خدمت‌رسانی نیروهای انضباط شهری تا ساعت ۱۶ روز اربعین ادامه خواهد داشت.

    اضافه شدن ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده

با توجه به اینکه تعدادی از هموطنان قصد دارند با هواپیما به کربلا سفر کنند، 100 پروار فوق‌العاده دیگر به پروازهای اربعین اضافه شده است. رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر گفت: پیش از این مجوز ۳۳۰ پرواز فوق‌العاده برای اربعین به شرکت‌های هواپیمایی داده شده بود، اکنون سازمان هواپیمایی کشوری مجوز حدود ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده دیگر را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه یک شرکت هواپیمایی دیگر هم برای پروازهای اربعین اضافه شده است، افزود: لیست دفاتر نمایندگی این شرکت دریافت و به فهرست دفاتر نمایندگی فروش بلیت‌های اربعین اضافه شده که روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری قابل مشاهده است.شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، کیش ایر، قشم ایر، آتا و تابان این پروازها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از سامانه نیما برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی فراهم شده است، اظهار کرد: نرخ ارز اعلامی سامانه نیما برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی، 8 هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است و شرکت‌های هواپیمای خارجی باید قیمت بلیت‌ها را براساس نرخ اعلامی این سامانه محاسبه کنند.بدین‌ترتیب شاهد کاهش قابل توجه بهای بلیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی خواهیم بود.

جعفرزاده نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر بهای بلیت‌ شرکت‌های هواپیمایی را به دو صورت اعلام کرد و گفت: در شکل اول بازرسان دفتر نظارت هواپیمایی کشوری اگر به تخلفی برخورد کنند اقدام لازم را اتخاذ می‌کنند و مورد دیگر از طریق گزارش‌های مردمی است که به سازمان هواپیمایی کشوری می‌رسد. همچنین این مورد از طریق سامانه نیما نیز قابل پیگیری است.در عین حال متقاضی اگر به مورد تخلفی برخورد کرد ابتدا باید به همان شرکت هواپیمایی که بلیت متعلق به آن است مراجعه کند و در نهایت می‌تواند مورد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کند.

    افزایش تردد از مرز شلمچه

در همین حال، غلام عباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز از افزایش تردد زائران از مرز شلمچه خبر داد و گفت: طبق آمار بیشترین تردد در مرز شلمچه با حدود ۲۲ هزار تردد ثبت شده است که حدود ۲۰ هزار نفر خروج و 2 هزار نفر میزان ورود بوده است.

وی میزان تردد از مرز شلمچه تاکنون را بالغ بر ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از اول ماه صفر تا روز پنجشنبه بیش از ۴۰ هزار نفر از مرز شلمچه تردد کرده‌اند که با توجه به آمار مشابه در سال گذشته که حدود ۳۵ هزار نفر بوده است حدود ۱۵ هزار نفر و ۴۰ درصد افزایش داشته است.پیش بینی می‌شود میزان تردد روزانه با توجه به نزدیکی اربعین حسینی افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب در مرز شلمچه، از بر طرف شدن این مشکلات خبر داد و اظهار کرد: مشکل آب پایانه مسافری با پیگیری‌های انجام شده مرتفع شده و در صورت قطعی آب، تمهیدات لازم جهت آبرسانی با تانکر انجام شده است.

وی افزود: در رابطه با مساله فاضلاب نیز دستگاه‌های لجن کش به صورت شبانه روزی فاضلاب را جمع‌آوری و تخلیه می‌کنند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

بهرامی نیا از تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، مناسب‌سازی و تجهیز سیستم‌های سرمایشی، آماده‌سازی محل تردد و گیت‌های گذر اتباع خارجی و استقرار ۲۵ نیروی خدماتی برای پاکیزگی پایانه مرزی شلمچه به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این مرز بین‌المللی یاد کرد.

 

ارسال نظر