اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۰۴۰

بسته حمایتی برای بازنشستگان با حقوق زیر ۳ میلیون تومان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با مشخص شدن شکل و شرایط بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند نیز بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد. جمشید تقی‌زاده افزود: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان به یک میلیون وچهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می‌کند و این در حالی است که در یک سال و نیم آینده ۵۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد. او از راه‌اندازی و ساماندهی سیستم جامع شاغلین خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دو مرحله بازنشستگان و شاغلین را به موازات هم پیش ببریم. باور ما همیشه این بوده که در بحران‌ها بهترین تصمیمات گرفته شود و گره گشا باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست‌جمهوری این اتفاق با کیاست و درایت مدیران پیش خواهد رفت. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق به یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر خدمات می‌دهد، از مهم‌ترین اعضای نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور و دومین مرکز اقتصادی و بیمه‌ای کشور است. تقی‌زاده اظهار کرد: این صندوق دربخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه دارد. بیشترین تاثیرگذاری در بخش فولاد، صنعت نفت کشور و گردشگری کشور است. صندوق بازنشستگی کشوری موقعیت ویژه‌ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی کشور تاثیرگذار است. او با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده است، گفت: تا آخر اسفندماه امسال حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته وام خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییردر ساختار بیمه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

15 میلیون نفر کارت ملی ندارند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: پیش بینی می‌شود 15 میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه کارت ملی باشند که شامل کارت اولی‌ها و افراد دیگر هستند و تاخیر در صدور کارت شامل این آمار نمی‌شود. سیف‌الله ابوترابی افزود: افرادی که فاقد هرگونه کارت ملی هستند و تاکنون هیچ نمونه کارت ملی (نمونه قدیم و کارت هوشمند ملی) را دریافت نکرده‌اند، در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی هستند. او اظهار کرد: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند برای دریافت این کارت به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.  سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر هیچگونه تغییری به دلیل افزایش نرخ ارز در هزینه کارت هوشمند ملی نداریم و مراجعه‌کنندگان برای دریافت این کارت باید همان مبلغ گذشته را که از سوی سازمان ثبت احوال اعلام شده بود، پرداخت کنند. او گفت: مراجعه‌کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند؛ از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می‌شود. دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می‌توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.  ابوترابی اظهار کرد: همچنین در 6 ماهه نخست امسال هفت میلیون و 391 هزار و 716 ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام که از این شمار ثبت نامی برای 6 میلیون و 310 هزار و 903 کارت صادر شده است.  وی گفت: ظرفیت روزانه درخواست کارت هوشمند ملی 167 هزار و 35 کارت است که در قالب 16 هزار و 78 ایستگاه کاری تعریف شده در کشور دارای 17 هزار و 608 کاربر فعال است. حدود 64 میلیون نفر بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

مدارس حق دارند پول بگیرند اما پول قبض نه!

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس حق ندارند، برای قبض آب، برق و گاز پولی از والدین دریافت کنند، اگر این کار را کنند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد. عباسعلی باقری در مورد دریافت کمک‌های مالی مدارس از سوی والدین دانش‌آموزان گفت: کمک مردمی به مدرسه نه تنها ممنوع نیست، بلکه یکی از کارهایی خوبی است که والدین و خانواده‌ها می‌توانند برای کمک به تعلیم و تربیت فرزندانشان انجام دهند.

او ادامه داد: کمک به مدرسه جزو بهترین کارهای دنیا است، یعنی بهترین کاری که پدران و مادران می‌توانند انجام دهند این است که برای تعلیم و تربیت فرزندانشان هزینه کنند.

باقری در واکنش به اینکه برخی از کمک‌های مالی والدین به مدرسه اجباری دریافت می‌شود و این کار چه لزومی دارد؟ گفت: در این مورد ما با شما موافقیم، اما فکر کنید یک مدرسه با توان مالی و امکاناتی که ما به آن می‌دهیم شاید بتواند خدمات محدودی را ارایه دهد، اما زمانی که اولیا به مدرسه کمک کنند این خدمات تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد و این از نظر ما هیچ اشکالی ندارد. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: اگر همکاران من، مدیران و مسوولان مدارس بخواهند، حرفه‌ای و صحیح عمل کنند باید بگویند دقیقا برای چه چیزی و چه کاری از اولیا کمک مالی می‌خواهند و اگر منطقی باشد، مطمئنا اولیا از همه خرج‌های دیگری که در زندگی‌شان انجام می‌دهند، برای تربیت بچه‌هایشان می‌زنند.

او با بیان اینکه اجباردر این زمینه اشکال دارد، گفت: اگر گزارشی از اجبار برای اخذ کمک مالی از اولیا به ما برسد، با آن برخورد خواهیم کرد. مدارس همچنین حق ندارند برای قبض آب و برق و گاز پولی دریافت کنند، اگر این کار را کنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر