تعلل دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۵۸

طبق قانون 5 درصد از جذب ارگان‌های دولتی باید از معلولان باشد. اما این قانون همچنان امکان اجرایی پیدا نکرده است. سخنگوی فراکسیون معلولان مجلس، از نبود اعتبارات و انگیزه در دستگاه‌های اجرایی و بحران اقتصادی کنونی به عنوان موانع موجود در مسیر اجرای قانون حمایت از معلولان یاد کرد.

فاطمه ذوالقدر در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه اجرای قانون حمایت از معلولان نیاز به 12 هزار میلیارد تومان اعتبارات دارد، گفت: قطعا عدم اجرای این قانون به آماده نبودن بودجه لازم برای آن و مشکلات مالی که در این حوزه وجود دارد، برمی‌گردد که باید اعتبارات لازم برای آن به مرور زمان تامین شود، چرا که پیش از تصویب این قانون کمتر به وضعیت معلولان و تامین منابع لازم برای رفع مشکلات این حوزه توجه شده است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس در حال پیگیری این موضوع است، ضمن اینکه جای دارد اعضای فراکسیون در جلساتی که با اعضای هیات دولت برگزار می‌شود به این مهم نیز اشاره کنند.

او با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از معلولان باید در جهت رفع نیازهای این قشر در اولویت برنامه‌های دولت قرار بگیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون باید نشستی در این رابطه تشکیل شود تا مشخص شود چرا وقتی حمایت از معلولان در قالب قانون به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است، اجرا نمی‌شود و به چه دلیل دولت در این مورد تعلل دارد. این نماینده مردم در مجلس دهم، به خانه ملت گفت: البته این قانون بدون ایراد ونقص نیست، چرا که پیش از تصویب آن هر موردی که خواستیم اصلاح کنیم به بهانه بار مالی که داشت مورد توجه قرار نگرفت، ضمن اینکه معلولان همچنان در حوزه‌های مسکن و اشتغال مشکلات جدی دارند. سخنگوی فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه نبود اعتبارات لازم و انگیزه جدی در دستگاه‌ها برای پیگیری، از موانع موجود در مسیر اجرای این قانون است، ضمن اینکه بحران اقتصادی کنونی نیز در تشدید این مشکلات بی‌تاثیر نبوده است.

 

 

ارسال نظر