بی‌خانمانی 30 درصد مستاجران در مناطق زلزله‌زده

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۲۹

فرماندار سرپل ذهاب گفت: حدود ۳۰ درصد مستاجران خانه‌های تخریبی شهری در کرمانشاه کف خیابان زندگی می‌کنند، به این معنا که هنوز در اسکان موقت به سر می‌برند و در چادر و کانکس هستند.

محبت جمالی‌نیا، در مورد آخرین آمار اعلام شده از افرادی که هنوز در چادر زندگی می‌کنند و با وجود نزدیک شدن به فصل سرما هنوز در اسکان موقت به سر می‌برند به ایلنا گفت: «این روزها همه مشغول مشارکت در ساخت‌وساز کرمانشاه هستند و در خصوص آماده نشدن همه خانه‌ها، باید بگویم؛ فقط ۲۸ روز بتن‌ریزی کف زمان می‌برد، بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که ترمیم همه خانه‌ها زمان زیادی را نیاز دارد.» او با اشاره به اینکه مستاجران خانه‌های تخریبی و تعمیری به دلیل تورم برای اجاره خانه‌ دچار مشکل شده‌اند، افزود: «حدود ۳۰ درصد مستاجران خانه‌های تخریبی شهری در کرمانشاه کف خیابان زندگی می‌کنند، به این معنا که هنوز در اسکان موقت به سر می‌برند و در چادر و کانکس هستند، البته برخی از آنها هم برای اجاره واحدها مراجعه کرده‌اند. اکثر مردم در شهرستان سرپل ذهاب در کانکس اسکان دارند، شاید اسکان در چادر هم وجود داشته باشد، اما درصد بسیار کمی را شامل می‌شود. برای تمام کسانی که اسکان موقت دارند و در فضای عمومی ساکن هستند، تاسیسات فاضلاب، آب، خدمات بهداشتی و برق نیز به‌طور رایگان وجود دارد.»

جمالی نیا تاکید کرد: به اکثر کسانی که واحدهای تخریبی داشتند، دولت پیشنهاد ۵ میلیون تومان وجه نقد بلاعوض و کانکس را داد، اما برخی از آنها ۵میلیون را انتخاب کرده‌اند و در چادر باقی ماندند. از سال گذشته تاکنون ۳ هزار واحد جدید حداقل به شهرستان سرپل‌ذهاب اضافه شده است. افرادی که ۵میلیون را دریافت کرده‌اند و کانکس ندارند، آب و برق مجانی و محیط در اختیار آنها است. تدابیری هم برای فصل سرما از سال گذشته در نظر گرفته شده بود که همچنان باقی است.» فرماندار سرپل ذهاب با تاکید براینکه پروسه ساخت و ساز در کرمانشاه زمان زیادی می‌خواهد و باید تا به نتیجه رسیدن آن مردم صبور باشند، گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد تعمیراتی در سر پل ذهاب تعمیر شده‌اند و در واقع بیش از ۱۰ هزار نفر از مالکان به واحدهای مسکونی خود بازگشته‌اند. متاسفانه مصرف آب در حال حاضر از ۱۲۰ لیتر به ۴۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است و به دلیل رایگان بودن آب در مناطق آسیب‌دیده مصرف آب شرب به‌شدت روند افزایشی داشته است. »

 

ارسال نظر