تهرانِ 14 میلیونی با 220 آمبولانس نمی‌چرخد

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۹۹

رییس اورژانس تهران از افزایش ۳۵ درصدی ماموریت‌هایشان در سال جاری خبر داد و در عین حال توضیحاتی درباره نحوه حفظ امنیت نیروهای اورژانس ارایه کرد.

پیمان صابریان در نشست خبری اورژانس تهران با بیان اینکه از زمانی که به اورژانس آمدیم تلاش‌مان این بود که مشکلات را تا حد امکان برطرف کنیم، گفت: در یکسال گذشته اقدامات خوبی هم از نظر ارایه خدمت به مردم و هم از نظر کمیت و کیفیت ناوگان عملیاتی اورژانس تهران انجام شده است و افزایش پایگاه خوبی هم داشته‌ایم. وی افزود: در عین حال تعداد ماموریت‌هایمان هم ۳۵ درصد افزایش داشته که این موضوع نشان‌دهنده افزایش خدمت رسانی به مردم تهران است. همچنین طبق آمار مهرماه میزان رضایت‌مندی در موتورلانس‌ها ۷۱ درصد رضایتمندی کامل و ۲۷ درصد رضایتمندی نسبی و دو درصد عدم رضایت بوده‌اند. درباره آمبولانس‌ها نیز ۸۳ درصد رضایتمندی کامل، ۱۶ درصد رضایت نسبی و دو درصد عدم رضایت به دلیل تاخیر در رسیدن بر سر صحنه بوده است.

او با بیان اینکه موتورلانس‌ به نوعی پاسخگوی اولیه است و اقدامات اولیه را برای بیمار انجام می‌دهند، افزود: در گذشته ۱۷۵ کد فعال اورژانس در تهران داشتیم که به دلیل نبود قطعات مورد نیاز برخی از آنها دچار نقصان شده بودند و ۱۶۵ کد فعال وجود داشت، اما با اقداماتی که انجام شد در حال حاضر ۲۲۰ کد فعال اورژانس در شهر تهران وجود دارد. همچنین ۹۰ کد رزرو برای مواقع بحرانی آماده‌اند. در عین حال در سال گذشته تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران ۱۵ هزار ماموریت در ماه بود، اما در حال حاضر در ۱۶۰ نقطه اورژانس تهران فعال است و ماهانه حدود ۲۰ هزار ماموریت برای موتورلانسهایمان ثبت می‌شود. او از افزایش ۱۸ تایی پایگاه‌های شهری و افزایش دو تایی پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس تهران خبر داد و گفت: باید توجه کرد که گرفتن پایگاه در شهر متراکمی مانند تهران بسیار دشوار است و هنوز هم نقاط کوری در تهران داریم که پایگاه‌های اورژانس باید در آن فعال شوند. البته اخیرا در پردیس یک پایگاه هوایی اضافه شده و صحبت‌های اولیه هم برای ایجاد پایگاه هوایی در بوستان ولایت انجام شده است که امیدواریم به سرانجام برسد.

 

ارسال نظر