اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۹۳۷

ویزیت «طب سنتی ایرانی» مشمول بیمه می‌شود

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بیمه سلامت، برای پوشش بیمه‌ای «ویزیت طب سنتی ایرانی» خبر داد. محمود خدادوست از فعالیت ۵۶ سلامتکده، کلینیک و درمانگاه طب سنتی ایرانی در کشور خبر داد. او درباره وضعیت ویزیت خدمات طب سنتی ایرانی و اقداماتی که قرار بود برای پوشش بیمه‌ای این خدمات صورت گیرد نیز گفت: به دنبال جلسات و توافقی که با سازمان بیمه سلامت ایرنیان داشته‌ایم، به زودی ویزیت طب سنتی ایرانی که توسط متخصصان این رشته دریافت می‌شود، تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر قرار می‌گیرد. خدادوست همچنین درباره فعالیت سایت‌های مجازی در حوزه ارایه خدمات طب سنتی و سودجویی‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، به ایسنا گفت: در این زمینه نیز طی مکاتباتی که با پلیس فتا و وزارت ارشاد صورت گرفت، سایت‌های مجاز و همچنین برخی از سایت‌های غیرمجاز را معرفی کردیم. در عین حال برای آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم درباره سایت‌های مجاز که اطلاعات درستی را در اختیارشان می‌گذارند، در صفحه دفتر طب ایرانی در سایت وزارت بهداشت اسامی این سایت‌ها و مراکز ارئه‌دهنده خدمات طب سنتی ایرانی را اعلام کردیم.

افزایش ۵۴ درصدی درگیری با اشرار

جانشین فرمانده ناجا از کاهش سرقت از بانک و طلافروشی، تجاوز به عنف و قتل در کشور خبر داد. سردار اسکندر مومنی در گردهمایی کارآگاهان پلیس آگاهی که پیش از امروز در ستاد ناجا برگزار شد، گفت: خوشبختانه شرایط امنیتی در کشور ما با اقدامات انجام شده از سوی ماموران پلیس مطلوب و قابل قبول است.او با ارایه آمارهایی از وضعیت جرایم در کشور اظهارکرد: در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سرقت از بانک 71 درصد، سرقت از طلافروشی 17 درصد، سرقت مسلحانه 11 درصد، قتل 13 درصد و تجاوز به عنف 23 درصد کاهش داشته است. مومنی با بیان اینکه تنها در برخی موارد مانند سرقت‌های خرد افرایش داشته‌ایم، گفت: به عنوان مثال سرقت موتورسیکلت 3 درصد افزایش داشته است. به گفته سردار مومنی، در نیمه نخست امسال 360 تن انواع موادمخدر کشف شده است.جانشین فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه آمار شهدای پلیس در شش ماهه امسال در مقایسه با ۶ ماهه پارسال ۲۳ درصد کاهش داشته است، گفت: درگیری با اشرار نیز طی این مدت افزایش ۵۴ درصدی داشته است.اسکندر مومنی به آمار اقدامات پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در مورد کالای قاچاق کشفیات ما ۹۹ درصد افزایش داشته است و ارزش ریالی اقلام مکشوفه نیز بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان است‌. او ادامه داد: کل پرونده‌های ما در این حوزه نیز ۵ درصد افزایش داشته و درعین حالا پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ما افزایش ۴۵ درصدی داشته است.مومنی با بیان اینکه جعل و کلاهبرداری نیز به ترتیب ۲ و ۲۵ درصد کاهش داشته است، اظهارکرد: در مجموع براساس بررسی شاخص‌های امنیتی، ایران ۹۷ امن‌تر از ایران ۹۶ است. جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج نظرسنجی‌های مختلف درمورد موقعیت پلیس اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد مردم از امنیت کشور رضایت دارند. او با اشاره به شرایط کاری کارآگاهان اظهار کرد: یک کارآگاه برای فعالیت به آرامش و تمرکز احتیاج دارد. کارآگاهان افراد نکته‌سنج و جامع نگری هستند. مومنی افزود: مساله دیگر دانش و تجربه است، مجرمان با پیشرفت تکنولوژی از علم و دانش روز بهره می‌برند و پلیس هم باید به این دانش مجهز باشد.

واکنش وزارت بهداشت به کشف شربت‌های تقلبی

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر کشف محموله بزرگ شربت‌های قلابی کودکان در تهران، به مردم توصیه کرد که حتما بعد از تهیه دارو به ویژه داروهای برند، اصالت آن را استعلام کنند.کیانوش جهانپور در واکنش به خبر کشف محموله بزرگ شربت‌های قلابی کودکان در تهران، گفت: متاسفانه قاچاق دارو از سوی افراد سودجو انجام می‌شود. با توجه به توزیع کنترل‌شده داروهای خارجی یا محدودیت در واردات داروهای خارجی که مشابه تولید داخلی‌شان در کشور وجود دارد، افراد سودجو، سوءاستفاده‌کننده و منفعت‌طلب همیشه در کمین نشسته‌اند تا از این فرصت‌ها استفاده کنند.او افزود: توصیه‌ای که در این زمینه برای مردم داریم این است که بحث استعلام اصالت کالاهای سلامت را جدی بگیرند؛ بطوریکه بعد از تهیه دارو و سایر کالاهای سلامت یا از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا از طریق نرم‌افزار TTAC که روی موبایل‌ها قابل نصب است یا از طریق سایت TTAC.IR اصالت کالا را استعلام و شناسایی کنند. وی تاکید کرد: مردم حتی دارویی را که از داروخانه می‌گیرند، حتما استعلام کنند. ما هم به خود داروخانه‌ها و هم به خریدار توصیه می‌کنیم این استعلام را انجام دهند. زیرا به هر حال به طرق مختلف و با روش‌های مختلفی فرآیند قاچاق و ورود کالاهای جعلی و تقلبی انجام می‌شود. جهانپور در ادامه به ایسنا گفت: درباره دارو هم با توجه به اهمیت خاصی که دارد، توصیه ما به تک تک افرادی که دارو را تهیه می‌کنند، این است که اولا حتما دارو را از داروخانه تهیه کنند و در عین حال حتی دارویی را که از داروخانه تهیه می‌کنند، از طریق روش‌هایی که توضیح دادم، استعلام کنند. این اقدام به ویژه درباره کالاهایی که تحت عنوان برند و کالاهای خارجی عرضه می‌شوند، بسیار مهم است.

 

ارسال نظر