اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۵۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۶۰۹

بیکاری 80 هزار کوله‌بر

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ۸۰ هزار نفرکوله‌بر با اقدامات دولت در مناطق مرزی بیکار شدند، گفت: عبور کوله‌بران از مرزهای غیرقانونی و میدان مین برای کسب معیشت بسیار دلخراش است.

جلال محمود زاده درباره وضعیت ساماندهی کوله‌بران درکشور، به خانه ملت گفت: قول‌های دولت درباره ساماندهی وضعیت کوله‌بران در زمینه اختصاص کارت‌های الکترونیکی وتخصیص یارانه وارداتی عملیاتی نشده است و کوله‌بران به‌شدت از این مساله گله مند هستند.

نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آیین نامه‌ای دولت برای رفاه حال کوله‌بران اعلام کرده است که کوله‌بران می‌توانند، ماهیانه 2میلیون و 700 هزار تومان از تخفیفات گمرکی برای ورود کالا بهره‌مند شوند اما متاسفانه با اجرای ممنوعیت واردات 1380کالا به کشور، 11 قلم کالای وارداتی کوله‌بران نیزکه مجاز به تخفیف گمرکی بود، ممنوع شد.

 وی ادامه داد: ازسوی دیگر نیز با توجه به اینکه کوله‌بری به عنوان شغل مورد تایید وزارت تعاون وکارو رفاه اجتماعی قرار نگرفته است، متاسفانه بیمه کوله‌بران نیز قطع شده است.

خطر انتقال سل و مالاریا  از شرق کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: پیشگیری از خطر انتقال بیماری‌های سل و مالاریا از همسایگان شرقی کشور به داخل از دغدغه‌های اصلی حوزه بهداشت است.

در جلسه کارگروه ساماندهی، هماهنگی و کنترل بیماری‌های مرزی که در محل دفتر معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد، نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو کارگروه پیرامون آخرین موضوعات این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت و جایگاه این کارگروه گزارشی از اقدامات و پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها در پایش‌های به عمل آمده در مبادی مرزی ارایه کرد.

وی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، افزود: پیشگیری از خطر انتقال بیماری‌های سل و مالاریا از همسایگان شرقی کشور به داخل از دغدغه‌های اصلی حوزه بهداشت است و این حوزه توانسته در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.

رییسی، آمار اندک ابتلا به این دو بیماری در کشور را نشانه موفقیت خواند و گفت: این در حالی است که بیشتر مبتلایان به سل و مالاریا در کشور غیرایرانی و تبعه کشورهای همسایه شرقی هستند که همگی آنها در سیستم بهداشتی و درمانی جمهوری اسلامی ایران مداوا می‌شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به اقدامات صورت گرفته در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: نیروهای بهداشت در گذرگاه‌های مرزی با کشور عراق حضور فعالی داشته و در کنترل بیماری‌ها بسیار موفق عمل کردند و این روند در مراسم امسال نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

مازندران توان رقابت با مناطق مشابه خود در دنیا را ندارد

عضو کارگروه گردشگری اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: دارای بزرگ‌ترین دریاچه جهان به عنوان یک جاذبه طبیعی هستیم اما با امکانات موجود، نمی‌توانیم هیچ مکانی را به یک جهانگرد برای گردشگری در مازندران نشان دهیم زیرا گردشگری که ساحل پاک کشورهای اروپایی را دیده است را نمی‌توانیم به سواحل خود دعوت کنیم.

محمد حسن ذال با اشاره به اینکه جهانگرد کسی است که به قصد سفر، خانه و کاشانه خود را رها می‌کند و تمامی ابزارهای زندگی خود را در محیط مقصد استفاده می‌کند، افزود: جهانگرد با عناوین و مقاصد مختلف همچون گردشگری مذهبی، تفریحی و طبیعی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در حال حاضر میزبان جهانگردان است اما به دلیل مدیریتی که وجود دارد هنوز به عنوان مقصد نهایی به جهان معرفی نشده است، تصریح کرد: این شیوه مدیریت کاملا سنتی است و با وجود این، قلب تپنده گردشگری ایران است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در حال حاضر توان رقابت با مناطق مشابه خارجی خود ندارد، افزود: مازندران در حال حاضر به عنوان یک مقصد گردشگری و جهانگردی خام است و برای جهان همچنان بالقوه است و ملزومات گردشگری در آن به مرحله اجرا در نیامد.

ذال خاطرنشان کرد: در دنیا مناطقی مانند مازندران وجود دارند که مقصد نهایی گردشگران است؛ سواحل در کشورهای مختلف مانند ترکیه به عنوان یک مقصد اصلی موفق عمل کرده است و نمونه‌هایی از این قبیل به وفور وجود دارد. در برخی از کشورها، سواحل به منبع پول‌ساز تبدیل شده است و در این میان از امارات و دوبی به عنوان یک مثال موفق می‌توان نام برد و هزینه کرد صحیح موجب شده است که ایرانیها با جاذبه‌های بالقوه فراوان، خواهان سفر به این کشور شوند.

 

 

ارسال نظر