اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۴۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۰۵۲۰

جزئیات بسته‌های حمایتی دولت از مردم نهایی نشده است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هنوز جزئیات بسته‌های حمایتی دولت از مردم نهایی و مشخص نشده است از اعلام آمادگی معاونان و مدیران کل این وزارتخانه جهت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی درباره جزئیات بسته‌های حمایتی دولت برای مردم به ایسنا گفت: در حال بررسی جزئیات بسته‌های حمایتی هستیم اما هنوز نهایی و مشخص نشده است. به محض تصویب نهایی جزئیات را به مردم اعلام می‌کنیم. او همچنین درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اجرای آن در وزارت رفاه اظهار کرد: به محض ابلاغ قانون با همه واحدهای تابعه مکاتبه کردیم تا نسبت به اجرای دقیق و فوری آن اقدام کنند تا بتوانیم از نیروهای تازه نفس استفاده کنیم. بندپی با بیان اینکه معاونان و مدیران کل وزارتخانه جهت اجرای قانون اعلام آمادگی کرده‌اندگفت: دو معاون وزارتخانه آقایان مشیریان و کلانتری بازنشسته هستند و مشمول این قانون می‌شوند. او همچنین درباره شمولیت شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از دیدگاه ما کارکنان شستا و شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند.

سن قانونی ازدواج دختران باید ۱۶ سال شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه سن قانونی ازدواج دختران باید تا ۱۶ سال افزایش پیدا کند از انواع جرم و آسیب‌های اجتماعی به عنوان محصول ازدواج زودهنگام یاد کرد. رسول خضری در مورد اهمیت بررسی طرح کودک همسری در قالب یک فوریتی که از سوی فراکسیون زنان مجلس پیشنهاد شده است، به خانه ملت گفت: ما برای ممانعت از ازدواج دختران کمتر از 13 سال بیشتر از اینکه به قانون نیاز داشته باشیم باید فرهنگسازی کنیم، چرا که این نوع ازدواج‌ها در بسیاری از مناطق به صورت غیر رسمی صورت می‌گیرد. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرهنگسازی برای رفع این مشکل مهم‌تر از قانون‌نویسی است و قطعا ایجاد قانون تاثیری در این زمینه نخواهد داشت، آن هم در شرایطی که تمام ازدواج‌های کشور به صورت قانونی صورت نمی‌گیرد.

او اظهار کرد: هم‌اکنون خلأ قانونی که در رابطه با این نوع ازدواج‌ها وجود دارد، این است که افراد مکلف به ثبت ازدواج نیستند به صورتی که با ازدواج‌های غیرقانونی برخورد شود، بنابراین مورد باید در قالب قانون تصویب شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تبعات اجتماعی ازدواج زودهنگام، خاطرنشان کرد: ازدواج در سنین پایین مشکلات روحی و جسمی متعددی به همراه دارد، ضمن اینکه به دلیل نرسیدن به سن مسوولیت‌پذیری آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، انواع جرم و جنایت، خودکشی و ....را به همراه دارد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته اصلاح قانون نیز باید با توجه به سن مسوولیت‌پذیری صورت بگیرد، به این صورت که ازدواج رسمی برای دختران 16 سال به بالا و پسران 18 ساله امکانپذیر باشد.

افزایش آمار مسمومیت بر اثر مصرف الکل متانول

رییس ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت با اعلام افزایش تعداد افراد مسموم شده به دلیل مصرف الکل در کشور تاکید کرد: ۱۵ نفر در سه استان جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت افراد مسموم شده توسط الکل متانول در کشور به ایلنا گفت: ۱۶۹ نفر تاکنون با مصرف الکل متانول در استان‌های البرز، خراسان شمالی و هرمزگان دچار مسمومیت شده‌اند. او ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر جان خود را از دست داده ا‌ند که ۱۱ نفر از این افراد از استان هرمزگان، دو نفر خراسان شمالی و دو نفر استان البرز بوده‌اند. رییس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اثر این حادثه ۱۴۵ نفر در بیمارستان همچنان بستری بوده و ۱۰ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین ۹ نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

حمایت دولت و مجلس از صندوق‌های بازنشستگی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی ورشکست شده و سرمایه ندارند و براین اساس ۶۸ درصد صندوق‌های بازنشستگی لشکری و ۹۷ درصد صندوق‌های بازنشستگی کشوری از سمت دولت و مجلس حمایت می‌شوند و امیدوارم هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به وضعیت بغرنج برخی صندوق‌های بازنشستگی در کشور، گفت: یکی از دلایل عمده بروز مشکلات صندوق‌های بازنشستگی ورود به بنگاهداری و سوءمدیریت‎ها در آنها بوده است اما دولت و مجلس شورای اسلامی این بازنشسته‌ها را رها نکرده و سال گذشته حدود 50 هزار میلیارد تومان به آنها کمک کرده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: هر صندوق بازنشستگی مسلما باید خود پاسخگوی مستمری بگیرانش باشد زیرا پول را طی سال‌ها از آنها دریافت کرده و اکنون با رسیدن فرد به مقطع بازنشستگی اعلام می‌کند پولی برای پرداخت ندارم. او ادامه داد: متاسفانه یکی دیگر از دلایل عمده بروز مشکلات کنونی صندوق‌های بازنشستگی عدم نظارت کافی بر آنها بوده است و براین اساس اکنون دچار ورشکستگی شده و پاسخگوی مستمری‌بگیران خود که سی سال پولشان را به این صندوق‌ها پرداخت کرده‌اند، نیستند .

 

ارسال نظر