اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۱:۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۳۰۱۸۵

خطر سیلاب در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز دوشنبه و فردا بارندگی در برخی مناطق کشور منجر به سیلاب خواهد شد و برخی دیگر از نقاط کشور نیز با پدیده گرد و خاک درگیر خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: به سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی احتمال سیلاب ناگهانی در مسیلها و رودخانه‌ها در مناطق کوهپایه‌ای برخی از استان‌ها وجود دارد.

احد وظیفه افزود: امروز این وضعیت را دراستان‌های تهران، البرز، مازندران، شمال سمنان، ارتفاعات گلستان، شمال و غرب خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات کرمان شاهد خواهیم بود و ‌فردا سه‌شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان همین وضعیت را خواهد داشت. از این رو توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق فوق خودداری شود. او به مهر گفت: همچنین وزش باد شدید، احتمال وقوع گرد و خاک امروز دوشنبه در خوزستان، شمال استان مرکزی، جنوب استان‌های البرز، تهران و سمنان، قم و شمال اصفهان پیش بینی می‌شود.

طرح جدید کسری خدمت ایثارگری سربازان حین خدمت

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از طرح جدید ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه کسری خدمت ایثارگری برای سربازان حین خدمت، خبر داد. سردار ابراهیم کریمی - جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر نقش بی‌بدیل و موثر سربازان در تولید امنیت کشور گفت: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره از دغدغه‌های اصلی، مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح و آحاد فرماندهان است.

کریمی با تبریک فرا رسیدن روز «سرباز » اظهار کرد: در راستای گرامیداشت این روز برنامه‌های مختلفی توسط نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار می‌شود. وی با اشاره به جایگاه ویژه سربازان وظیفه عنوان کرد: آحاد جامعه و همه رسانه‌های جمعی باید تلاش کنند تا جایگاه و نقش سربازان وظیفه در جامعه به درستی تبیین و تشریح شود؛ بطوری که باید برنامه‌های روز سرباز به صورت ویژه دنبال و اجرایی شود؛ هر چند معتقدیم توجه به جایگاه و مقام سرباز نباید مختص به یک روز خاص باشد و تکریم سربازان، وظیفه آحاد جامعه است. جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تقدیر از سربازان نمونه و برتر وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و روز سرباز طی مراسمی از سربازان نمونه واحدهای مختلف ستاد کل تقدیر می‌شود.

او یادآور شد: البته نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن روز سرباز برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است که برگزاری مراسم فرهنگی، دیدار چهره به چهره فرماندهان و مسوولان ارشد با سربازان وظیفه و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های سربازان بخشی از برنامه‌های این روز است. کریمی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه دنبال و اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای هر سال همراه افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ای هم برای افزایش حقوق سربازان وظیفه تدوین و اجرایی می‌شود.این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره یکی از دغدغه‌های آحاد مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان است و خوشبختانه در این راستا طرح‌های مختلفی در کمیسیون‌های معیشت ستاد کل مطرح، تصویب و اجرایی شده است.

عمر یک ساله زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زوجین خواستار طلاق توافقی عمدتا کم سن و با ازدواج با عمر یک تا سه سال هستند.

محمدباقر الفت گفت: متاسفانه در دادگاه‌ها با درخواست طلاق­ توافقی مواجه هستیم که عمرازدواج زوجین متقاضیان این نوع طلاق، زیر یک‌سال است. او یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را متمرکز شدن درکاهش از این نوع طلاق‌ها و دعاوی خانواده، دانست وادامه داد: با بررسی طلاق توافقی درسنین پایین، درمی­یابیم این‌کار به شکلی از فساد می‌انجامد چون فرد دچار مشکلات عاطفی می‌شود و باتوجه به جوان بودن آنان، این نوع طلاق به روند فساد اخلاقی کمک می‌کند. این مقام ­قضایی با اشاره به وجودگسست فرهنگی بین فرزندان و والدین، اظهارداشت: فرزندان آنگونه که باید از والدین تبعیت نمی‌کنند و دروس زندگی را از خانواده نمی‌پذیرند؛ لذا مهارت زندگی مشترک را درزمان تجرد از والدین نمی‌آموزند و وقتی وارد زندگی­ مشترک می‌­شوند حقوق و تکالیفشان را نمی­‌دانند و نمی‌توانند روابط عاطفی مناسبی با یکدیگر داشته باشند. معاون اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه کمبود مهارت‌های زندگی مشترک عمده علت طلاق توافقی در سنین نخست ازدواج است گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج به منظور کسب مهارت زندگی مشترک ضروری است.

 

ارسال نظر