اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۰۰۵

تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدرسه‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح برخی اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس از رونمایی از برچسب‌های سال ۹۷ سرویس مدارس خبر داد.

محمدرضا مهماندار در این باره گفت: چند روزپیش از برچسب‌های ویژه سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ رونمایی شد و به تعدادی از این خودروها نیز برچسب‌های جدید تعلق گرفت. او با بیان اینکه مابقی برچسب‌ها تا آغاز سال تحصیلی جدید میان سرویس‌های مجاز مدارس که مورد تایید پلیس راهور، آموزش و پرورش و ... قرار گرفته باشند، توزیع می‌شود، به ایسنا گفت: تنها برچسب‌های امسال سرویس مدارس معتبر بوده و برچسب‌های سال‌های قبل مربوط به همان سال‌هاست. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از والدین خواست که برای جابه‌جایی فرزندانشان به مدارس حتما از سرویس‌های مجاز مدارس که دارای برچسب است، استفاده کنند و به هیچ عنوان از افراد ناشناس و خودروهای غیرمجاز برای این کار استفاده نکنند چرا که آمارهای پلیس در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سرویس‌های مجاز مدارس امن‌ترین وسیله برای حمل و نقل دانش‌آموزان و کم‌تصادف‌ترین وسیله برای جابه‌جایی و حمل و نقل دانش‌آموزان بوده است.

مهماندار با اشاره به آموزش سرویس‌های مدارس اظهار کرد: یکسری شرایط کلی برای سرویس‌های مدارس وجود داشته و ما نیز در تلاشیم تا هر سال این استانداردها را ارتقاء دهیم؛ علاوه بر آن رانندگان سرویس‌های مدارس تحت آموزش از سوی پلیس قرار می‌گیرند چرا که این رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند و باید درست رانندگی کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها قبل جلسات و هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه با کمک و همراهی تمامی دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

استخدام ۳۰۰ محیط‌بان بومی استان‌ها در سال جاری

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست بااعلام کمبود حدود ۴۰۰۰ نفر نیروی محیط بانی، گفت: امسال قرار است ۳۰۰ محیط بان بومی استان استخدام کنیم.

مهندس فلاحی افزود: در حال حاضر جمعیت کل نیروهایی که در سطح مناطق حفاظت شده محیط زیست کار می‌کنند ۳۰۰۰ نفر است. این جمعیت با توجه به شرایط کاری همیشه بر سر کار نیستند و شیفتی کار می‌کنند.

او گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد. اما با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که به ۱۷ میلیون هکتار می‌رسد به ازای هر ۸۵۰۰ هکتار یک محیط بان وجود دارد و این به معنای ۸,۵ برابر استانداردهای جهانی است. معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق چارت مصوب سازمان محیط زیست، باید ۷۳۴۰ نفر در مناطق چهارگانه باشند که در حال حاضر ۵۰ درصد نیرو کمبود داریم که به علت کمبود بودجه است.

به گفته او، محیط بانان ما در مناطق آزاد نیز فعالیت دارند و تمام قوانین در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید در مناطق حفاظت شده در مناطق آزاد نیز اجرا می‌شود و شکارچیان بدون پروانه حق شکار را ندارند.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: نیروهای ما بر اساس قانون خدمات کشوری موظف به ۱۷۶ ساعت خدمت در ماه هستند درصورتیکه با شیفت کاری آنها این میزان به ۴۳۲ ساعت می‌رسد. به عبارت دیگر محیط بانان ما ۲۵۶ ساعت مازاد بر قانون خدمات کشوری فعالیت می‌کنند.

بارش باران در ۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به روند فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور و اعلام استان‌های پربارش، از احتمال گرد و غبار در تهران و شش استان دیگر در روز یک‌شنبه (اول مهرماه) خبر داد. احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه ۳۱ شهریور، با عبور موج تراز میانی جو از غرب و شمال غرب کشور و به تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز، رگبار باران، همراه با وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش امروز شنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شدت بیشتری خواهد داشت، افزود: شنبه و یک‌شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق فارس، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز یکشنبه اول مهر، با حرکت سامانه بارشی به سمت مرکز کشور، از شدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد و بارش‌ها در استان‌های واقع در مرکز، تهران و سواحل جنوبی دریای خزر گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. او ادامه داد: در روز یک‌شنبه در استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان و قم وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر