اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۳۰

«هر نظامی یک امدادگر» می‌شود

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از برنامه‌ریزی برای ارایه آموزش به نظامیان در راستای اجرای طرح «هر نظامی یک امدادگر» خبر داد.

مرتضی اکبرپور درباره اجرای این طرح گفت: نیروهای نظامی با توجه به توان و ظرفیت بالایی که در سراسر کشور دارند همواره از جمله نخستین نیروهایی هستند که در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها در محل حاضر می‌شوند. کما اینکه در زمین لرزه کرمانشاه نیز دیدیم که نیروهای نظامی چطور به مردم و زلزله‌زدگان خدمات ارایه می‌کردند. اکبرپور اضافه کرد: در همین راستا و به منظور افزایش هماهنگی میان نیروهای نظامی و دستگاه‌ها و سازمان‌های امدادی طرحی در مرحله تدوین است که بر اساس آن فعالیت‌های امدادی و اقدامات نیروهای مسلح در زمان بحران‌ها ساماندهی شده و در همین راستا نیز اقدام به ارایه آموزش به نیروهای نظامی اعم از سربازان و نیروهای کادری خواهد شد. معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هماهنگی‌هایی نیز در این خصوص با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده به ایسنا گفت: در اجرای این طرح، هم به نیروهای نظامی رسمی و هم به سربازان آموزش‌هایی داده خواهد شد تا بتوان در هنگام بحران‌ها و حوادث استفاده بهتری از ظرفیت و پتانسیل این افراد در راستای خدمت به حادثه دیده استفاده کرد.

سرایت تاثیر منفی کنکور به مقطع دبستان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخاب منابع کنکور بر اساس قانون مجلس، در اختیار شورای سنجش و پذیرش دانشجوست گفت: اما اینکه امتحان کدام دروس به صورت نهایی برگزار شود؟ به شورای عالی آموزش و پرورش واگذار شده است.

مهدی نوید ادهم با اشاره به چالش‌های تربیت دینی در مدارس اظهار کرد: بخش قابل توجهی از سند تحول به تببین شاخص‌های تربیت دینی اشاره دارد. یکی از این شاخص‌ها، عقلانیت است و تربیت دینی عقل مدار است. ما تلاش کردیم عقلانیت را در برنامه‌ریزی‌ها پررنگ کنیم.

او افزود: تربیت دینی باید با مراحل رشد دانش‌آموزان تناسب داشته باشد. همچنین اقتضائات دانش‌آموزان دختر و پسر باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه محاسن اخلاقی دیگر شاخصه تربیت دینی است، درباره اینکه چه کسی تصمیم گرفته دروسی مانند دین و زندگی منبع کنکور باشند؟ گفت: کنکور، برای آموزش و پرورش امروز ما سمی مهلک است که همچون سدی مانع اجرای سند تحول بنیادین شده است. انتخاب منابع کنکور بر اساس قانون مجلس در اختیار شورای سنجش و پذیرش دانشجو است، اما اینکه امتحان کدام دروس به صورت نهایی برگزار شود ؟ به شورای عالی آموزش و پرورش واگذار شده است. نوید ادهم افزود: تاثیر منفی کنکور به دوره دبستان هم سرایت کرده است. متاسفانه هر درسی را از کنکور حذف کنیم، دانش‌آموزان آن را جدی نمی‌گیرند و هم و غم خود را برای دروسی می‌گذارند که ضریب بالا دارد. برخی کارشناسان معتقدند دروسی مانند دین و زندگی باید جزو منابع کنکور باشد تا دانش‌آموزان آن را جدی بگیرند که نقظه نظر مقابل آن هم وجود دارد.

مدرسه «معین» تغییر نام داد

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران توضیحاتی درباره تغییر تابلوی مدرسه «معین» و نحوه ادامه فعالیتش در سال تحصیلی جدید ارایه کرد.

مسعود ثقفی به ارایه توضیحاتی پیرامون انتقادات مطرح شده مبنی بر تغییر تابلوی مدرسه «معین» و ادامه فعالیتش با نام جدید پرداخت و اظهار کرد: موافقت اصولی مجتمع آموزشی پسرانه دکتر معین بعد از اتفاقات رخ داده چند ماه گذشته، از سوی شورای نظارت بر مدارس غیردولتی لغو شد.

او افزود: با توجه به اینکه مشکل و تخلف رخ داده در مدرسه متوسطه اول این مجتمع رخ داده بوده و به دلیل حفظ امنیت روانی جامعه، این دوره به کل از مجموعه مجتمع حذف شد. رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه به لحاظ حقوقی مجوز نماینده حقوقی مدرسه دکتر معین لغو شده است، اما سهام داران موسسه حق دارند در ملک احداثی با کاربری آموزشی مدرسه فعالیت داشته باشند گفت: لذا طبق قانون آنها می‌توانند با معرفی نماینده حقوقی و نام جدید در سایر دوره‌های تحصیلی (جز دوره اول متوسطه) به فعالیت خود ادامه دهند.

ثقفی تاکید کرد: صحیح است که نام مجتمع تغییر کرده است، اما برای دبیرستان متوسطه دوره اول به علت حفظ امنیت روانی خانواده‌ها مجوز داده نشده است. به این ترتیب همانطور که گفته شد تغییر نام مدرسه معین در چارچوب قانون صورت گرفته و دوره اول متوسطه بطور کامل حذف شده است و این مجتمع اکنون دانش‌آموز در دوره ابتدایی و متوسطه دوم جذب می‌کند. کمک کردیم دانش‌آموزان متوسطه اول در مدارس دیگری جایابی و ثبت نام شوند. او با بیان اینکه کادر مدرسه تغییر کرده و نیرویی از آن مدرسه در مجتمع فعالیت نمی‌کنند، گفت: یک مدرسه در مجتمع مرتکب تخلف شده بود و در مدرسه ابتدایی و متوسطه دوم تخلفی صورت نگرفته بود و چون اسم مدرسه شائبه ایجاد می‌کرد، مجوز جدید با عنوان جدید صادر و مدرسه فعالیت قانونی خود را شروع کرده است.

 

ارسال نظر