عقب‌ماندگی احیای دریاچه ارومیه به دلیل کمبود اعتبارات

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۳۴

از سال 92 که ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد، تا دو سال این ستاد فعالیت چشمگیری داشت و وضعیت دریاچه بهبود یافت، اما حالا مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه وضعیت اعتبارات دریاچه ارومیه با انتقاد از تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز ستاد احیای دریاچه ارومیه گفته است: این ستاد به دلیل کمبود اعتبار از برنامه‌های خود عقب افتاده است. مسعود تجریشی با اشاره به وضعیت نامناسب پرداخت اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: برای تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه - که قرار بود در مدت سه سال انجام شود - کلیه اقدامات با بودجه دو سال صورت گرفت و خوشبختانه کار تثبیت به خوبی انجام شد.

او ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای عملیات «احیایی» دریاچه ارومیه تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده است البته مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص سال ۹۵ برای احیای دریاچه ارومیه بود که در پایان سال ۹۶، صرفا نصف آن پرداخت شد. مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه به ایسنا گفت: در سال ۹۶ هم هیچ بودجه‌ای برای ستاد احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته نشد همچنین تاکنون از محل ماده ۱۰ و ۱۲ دولت، تنها حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به ستاد احیای دریاچه ارومیه داده شده است. به همین علت هم از برنامه خود عقب هستیم.

تجریشی با اشاره به اجرا نشدن برخی پروژه‌های آبرسانی به دریاچه ارومیه گفت: برای مثال پروژه تصفیه پساب و فاضلاب‌ها به‌خوبی اجرا نشده است و از مجموع ۱۳ پروژه تصفیه آب و انتقال آب به دریاچه ارومیه تنها دو پروژه تبریز و ارومیه در حال اجراست و به احتمال قوی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و از این مسیر، آب به دریاچه ارومیه می‌رسد بنابراین بیشترین ضررها برای پروژه‌هایی بود که می‌توانستیم با عملیاتی کردن آن، آبی را به دریاچه ارومیه برسانیم که که به دلیل نبود اعتبارات موفق به اجرای آنها نشدیم. مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در پایان تاکید کرد: در این مدت تلاش کرده‌ایم که با وضعیت موجود اعتبارات کنار بیاییم و با مدیریت درست، کارهای احیای دریاچه ارومیه را پیش ببریم و پروژه‌هایی را که به پول کمتری نیاز داشتند اجرا کنیم. خوشبختانه در امور پایش، کنترل گرد و غبار، تصفیه فاضلاب در دو پروژه تبریز و ارومیه عملکرد خوبی داشته‌ایم.

 

ارسال نظر