تاخیر ۱۳ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۵۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۲۰۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر فارغ التحصیلان پزشکی دوره خدمت سربازی‌شان را به عنوان امیریه در وزارت بهداشت بگذرانند، میزان خروج پزشکان از کشور کاهش پیدا می‌کند.

بهروز بنیادی در رابطه با خروج پزشکان از کشور گفت: فضای کاری خوبی برای پزشکان عمومی و متخصص در کشورمان فراهم است، اما مسائل آزار‌دهنده‌ای نیز برای آنها وجود دارد که باعث افزایش خروج آنها از کشور می‌شود. نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مسائل و مشکلات مختلف پزشکان افزود: تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان پزشکی باید دوره طرح و سربازی را بگذرانند، این موارد برای بعضی از پزشکان آزار‌دهنده است، سالانه بیش از چهار هزار پزشک، دندانپزشک و دارو‌ساز از دانشگاه‌های داخل کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما تعداد محدودی از این افراد می‌توانند دوره خدمت‌شان را به عنوان سرباز امریه در وزارت بهداشت و درمان سپری کنند و بقیه افراد به ناچار در ارگان‌های نظامی و امنیتی مشغول می‌شوند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تاثیرات مخرب دوره دوساله سربازی برای پزشکان، گفت: در این دوسالی که پزشکان دوره خدمت وظیفه را در پادگان‌ها می‌گذرانند زمان و علم‌شان از دست می‌دهند چرا که نمی‌توانند دانش خود را به روز نگه دارند. بنیادی نبود نظم در پرداختی کارانه را دلیل دیگر نارضایتی پزشکان دانست و به خانه ملت گفت: بیش از 13ماه است که‌ کارانه پزشکان پرداخت نشده است، در عین حال بسیاری از متخصصین مجبور هستند در برخی از شهرستان‌ها دور افتاده و غیربومی با حقوق دو میلیون تومان زندگی کنند، این مسائل باعث ایجاد نارضایتی در میان جامعه پزشکان شده است.

او اظهار کرد: فضای کاری بسیار خوبی برای پزشکان متخصص و عمومی در کشور وجود دارد، اگر میزان پرداختی متناسب با فعالیت آنها باشد و کارانه پزشکان به موقع پرداخت شود، در این صورت مطمئن خواهیم بود اکثر پزشکان در داخل کشور باقی ‌می‌مانند.

 

ارسال نظر