افزایش 2 برابری قیمت پروازهای خارجی

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۱۵

کارمندان یکی از آژانس‌های هواپیمایی شهر تهران درباره تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت بلیت هواپیما به «تعادل» می‌گوید: در سه چهار ماه گذشته همراه با نوسانات نرخ ارز، قیمت بلیت‌های پروازهای داخلی و خارجی رشد کرده است.

او می‌افزاید: عدم افزایش قیمت بلیت به ویژه بلیت پروازهای خارجی در شرایط کنونی و همگام با افزایش نرخ ارز به معنای معجزه است برهمین اساس طبیعی است که قیمت‌ها رشد داشته باشد. به گفته این کارمند فعال در یکی از آژانس‌های هواپیمایی پایتخت، بلیت رفت و برگشت به استانبول که در ماه‌های قبل 600هزار تومان فروخته می‌شد، هم‌اکنون یک میلیون و 200 هزار تومان شده است.

او اظهار می‌کند: تقریبا قیمت بلیت پروازهای خارجی رشد دو برابری داشته است. البته آژانس‌هایی که چارتر می‌کنند، چون هزینه‌هایشان براساس نرخ آزاد دلار است، مجبور به افزایش قیمت بلیت با رشد نرخ ارز هستند.

او بیان می‌کند: البته برخی آژانس‌ها هم از این وضعیت سوءاستفاده کرده و قیمت بلیت پروازهای خارجی را به‌شدت افزایش داده‌اند، درحالی که این افزایش منصفانه نبوده است.

او درباره وضعیت قیمت بلیت پروازهای داخلی طی ماه‌های اخیر می‌گوید: قیمت این نوع از بلیت‌ها تفاوت چندانی نکرده است، اگرچه با آزاد شدن نرخ دلار و عدم پرداخت ارز دولتی به ایرلاین‌ها قیمت این نوع از بلیت‌ها هم در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

ارسال نظر